آموزش طراحی لوگو – راهنمای گام به گام

لوگو ها یک قسمت مهم در هر شغل سازمان یافته و همینطور بخش مهمی در طراحی گرافیک هستند، اما هنگامی که تصمیم به طراحی لوگو می گیرید، باید موارد زیادی را در نظر بگیرید:

رنگ ها ، طرح ها ، فونت ها و نمادها. باید گفت چگونه می توانید جوهره برند و تجارت خود را در یک طراحی نمادین به دست آورید.

خیلی سخت به نظر می رسد ، درست است؟ به همین دلیل این راهنمای طراحی لوگو را ایجاد کردیم: بنابراین می توانید از پس آن بر بیایید و با اطمینان بهترین لوگو را برای تجارت ، یا پروژه کاری خود بسازید.

ما نحوه طراحی آرم را در پنج مرحله ارائه کرده ایم:

  • مرحله 1: درباره نام تجاری خود تحقیق کنید
  • مرحله 2: در مورد طراحی لوگو اطلاعات کسب کنید
  • مرحله 3: ایده های رنگ ، قلم و نمادها را دریافت کنید
  • مرحله 4: یک لوگو بسازید
  • مرحله 5: تست کنید و نهایی کنید

اگر می خواهید فوراً با یک طراحی آرم بازی را شروع کنید ، می توانید در هر زمان به سازنده آرم ما بروید – امتحان رایگان است! اما اگر کمی راهنمایی و آمادگی بیشتر می خواهید ، به جای درست آمده اید.

مرحله 1: درباره نام تجاری خود تحقیق کنید

درباره برند خود تحقیق کنید
درباره برند خود تحقیق کنید

بیشتر ما از انجام تحقیق بیزاریم – اما چرا این گونه است ؟! – خب این یک مرحله مهم در هر پروژه بزرگی است.

برای موفقیت و ماندگاری لوگوی خود ، باید یک پایه محکم ایجاد کنید. و برای ایجاد پایه ای محکم ، باید تحقیقات موشکافانه ای را انجام دهید.

ایجاد یک هویت تجاری قوی به شرکت شما کمک می کند تا با رشد خود اعتبار کسب کرده و قابل شناسایی شود. قبل از اینکه به طراحی لوگوی خود بپردازید ، کمی وقت بگذارید و به این سوالات فکر کنید:

مشتری ایده آل من کیست؟ چه مارک هایی را دوست دارند؟

کشف مشتری و بازار هدف ایده آل شما به شما کمک می کند درک بهتری از آن چه در چنته دارید و چشم انداز خود داشته باشید.

اگر قبلاً چند مشتری (یا دوستانی متناسب با شخصیتی که هدف قرار داده اید) پیدا کرده اید ، نترسید تلفن را بردارید و در مورد سبک زندگی آنها ، تصمیمات خرید ، مارک های مورد علاقه و بینش مربوط به آنها با آنها صحبت کنید.

رقابت با شما چه می کند؟

یک روش عالی برای به دست آوردن ایده های طراحی آرم برای کسب و کار شما این است که چند آرم و وب سایت رقبا را به سبک هایی که دوست دارید و سبک هایی که دوست ندارید تقسیم کنید.

این به شما کمک می کند وقتی شروع به طراحی لوگوی خود می کنید ، در چه جهتی می خواهید بروید. همچنین به شما کمک خواهد کرد که لوگوی خود را از رقبا متمایز کنید ، این مهم است!

3-5 صفات برند شما چه هستند؟ مارک تجاری شما چگونه توصیف می شود؟

مرحله بعدی در سفر شما ایجاد لیستی از ویژگی های نام تجاری شما است. این لیست همچنین می تواند شامل ویژگی ها ، ارزش ها و مزایای خاصی باشد که می خواهید تجارت شما با آن شناخته شود. در اینجا چند نمونه مثال می آوریم:

  • نوآورانه ، دوستانه ، آسان برای استفاده
  • دلسوز با درک نیاز مشتری، خدمات برتر مشتری مداری
  • هوشمندانه / بازاریابی هوشمندانه و اجتماعی بودن

این موارد را بنویسید و از آنها برای کمک به رونق بخشیدن به برند خود استفاده کنید.

نام شرکت من چیست؟ آیا از شعار استفاده خواهم کرد؟

اگر قبلاً این کار را نکرده اید ، وقت آن است که نام شرکت خود را نهایی کنید و تصمیم بگیرید که آیا شعاری می خواهید ، که می تواند توصیفی از کار شما باشد (به عنوان مثال کلوچه های بدون گلوتن) یا یک عبارت جذاب (به عنوان مثال کلوچه برای فکرهای سالم) .

هنگامی که به چند گزینه نام تجاری خوب رسیدید ، این پنج سوال را در مورد هرکدام از خود بپرسید:

  • اصل و بی همتا است؟
  • آیا ضد آینده است؟ (a.k.a. آیا با کسب و کار شما پیشرفت خواهد کرد؟)
  • آیا کاربر پسند است و هجی آن آسان است؟
  • آیا موجود است (دامنه ، کانال های اجتماعی و غیره)؟
  • آیا من آن را دوست دارم؟

اگر پاسخ هر یک از این سالات “بله” است ، پس یک قدم به شروع سفر طراحی لوگو خود نزدیک هستید!

در کجا بیشتر از لوگو استفاده خواهیم کرد؟

جایی که قصد دارید لوگوی خود را به نمایش بگذارید تأثیر مستقیمی در طراحی شما خواهد داشت. شاید شما صاحب یک شرکت ساختمانی هستید و قصد دارید از آرم خود روی تی شرت ها ، برچسب های روی کامیون یا بیلبورد های تلبلیغاتی و تابلوها استفاده کنید.

یا شاید شما یکی مشاغل مشاوره ای هستید که از آرم خود بیشتر به صورت آنلاین استفاده می کنید – وب سایت ، صفحات فرود ، کانال های رسانه های اجتماعی و Skype. به برنامه هایی که بیشترین اهمیت را دارند و اینکه کدام نوع لوگو برجسته است ، فکر کنید.

تقریباً در همه موارد ، ساده نگه داشتن طراحی لوگو با یک طرح تمیز به شما کمک می کند تا در همه جا عالی به نظر برسد. در اینجا چند مکان معمول وجود دارد که مارک ها از یک آرم استفاده می کنند:

  • آنلاین: سرصفحه ها و علائم انتخاب وب سایت ، امضاهای ایمیل ، فاکتورها و رسیدها
  • رسانه های اجتماعی: عکس پروفایل ، عکس روی جلد ، ارسال عکس ، تبلیغات
  • چاپ: کارت ویزیت ، بروشور ، پوستر ، برچسب های خودرو ، لباس ، بسته بندی

برای سازگاری با رسانه های مختلف ممکن است به چندین شکل قالب لوگو نیاز داشته باشید – اما بعداً درباره این موارد بیشتر.

مرحله 2: در مورد طراحی لوگو اطلاعات کسب کنید

برخلاف تصور عمومی ، طراحی لوگو به تنهایی برای هر کسی کاملاً عملی است! شما به نرم افزار ویرایش فانتزی یا سالها تجربه طراحی نیاز ندارید. حتی می توانید خودتان در عرض 5 دقیقه با یک سازنده آرم آنلاین آن را انجام دهید!

اما قبل از اینکه سفر طراحی لوگو خود را شروع کنید ، چیزی است که باید بدانید و از انجام آن اطمینان حاصل کنید.

چه چیزی یک لوگو خوب را می سازد؟

اگرچه کیفیت یک لوگو یک موضوع ذهنی است ، اما عناصر خاصی وجود دارد که یک لوگو را خوب یا بد می کنند.

برخی از بهترین لوگو ها در تمام دوران ها ، ساده ، به یاد ماندنی ، بی نظیر ، متنوع و متناسب با صنعت و بازار هدف کسب و کار بوده اند. آنها همچنین باید به راحتی قابل شناسایی باشند و به وضوح نشان دهنده مارک تجاری باشند.

در مقام مقایسه ، لوگو های بد روند محور هستند (یا از لوگو های معروف دیگر کپی می کنند) ، پیچیده و گیج کننده هستند ، که منجر به شناخت نامناسب برند و تطبیق پذیری آن می شود. آنها همچنین می توانند خسته کننده یا بیش از اندازه عمومی باشند. (با ساده اشتباه نشود).

با مشاهده نمونه های زیر ، نمونه سمت چپ به وضوح ارتباط شرکت را بیان می کند و خواندن و یادآوری آن آسان است.

یک لوگوی زیبا برای اسباب بازی فروشی
یک لوگوی زیبا برای اسباب بازی فروشی
لوگوی یک سالن آرایشی
لوگوی یک سالن آرایشی

یکی از موارد فوق العاده (لوگوی صورتی رنگ) خلاقانه و سرگرم کننده است ، اما فهمیدن اینکه این شرکت حتی چه کاری انجام می دهد بسیار دشوار است!

سلسله مراتب بصری چیست؟

سلسله مراتب بصری ابتدا بینندگان را به سمت مهمترین اطلاعات سوق می دهد ، سپس آنها را از طریق بقیه مطالب با نشانه های تصویری مانند فونت ها ، رنگ ها ، اندازه و موارد دیگر راهنمایی می کند.

به عنوان مثال ، اگر نام شرکت و شعار خاصی دارید ، پس می خواهید نام شرکت شما بزرگتر و بولد تر از شعار شما برای ایجاد سلسله مراتب بصری دیده شود، همانطور که در لوگو سمت چپ در بالا دیده می شود.

چرا؟ نام شما همان چیزی است که مردم را به شما ارجاع می دهد – چیزی که می خواهید آنها ابتدا ببینند! – در حالی که شعار شما یک افزودنی جذاب برای توصیف نام تجاری شما است.

سه نوع اصلی لوگو

طراحی لوگو را می توان به طور کلی به دو دسته تقسیم کرد: لوگو هایی که فقط از چند حرف تشکیل شده اند – نشان دهنده نام یا حروف اول یک شرکت هستند – و لوگو هایی که هم متن و هم علامت دارند.

در اینجا تجزیه و تحلیل سه نوع رایج لوگو – چند مورد دیگر وجود دارد ، اما ما می خواهیم آن را ساده نگه داریم!

لوگو Wordmark

کلاسیک ترین شکل لوگو ، علامت گذاری کلمه است که گاهی اوقات توسط طراحان به عنوان یک لوگو شناخته می شود.

یک بوگوی جذاب برای سالن آرایشی
یک بوگوی جذاب برای سالن آرایشی
لوگوی شرکتی برای یک محصول بهداشتی
لوگوی شرکتی برای یک محصول بهداشتی

نشانک های ورد فقط از نام تجاری شما – بدون علامت یا مونوگرام – در یک نوع حروف موجود یا سفارشی استفاده می کنند. این نوع لوگو ها در صورت داشتن یک نام تجاری کوتاه و متمایز و بدون شعار ، بهترین عملکرد را خواهد داشت.

لوگوی مونوگرام

مونوگرام لوگویی است که شامل یک تا سه حرف ، معمولاً حروف اول شرکت است. مونوگرام می تواند به عنوان نمادی در آرم عمل کند ، در زیر نام شرکت ذکر شده است.

لوگوی Gearsix
لوگوی Gearsix
لوگو با نشان ولیستا
لوگو با نشان ولیستا

در مورد مارک های معروف ، واژه حذف می شود: به عنوان مثال P&G برای Procter و Gamble ، VW برای فولکس واگن یا LV برای Louis Vuitton. اما بیشتر مشاغل جدید نام تجاری خود را در زیر یا در کنار مونوگرام برای ایجاد شناخت نام حفظ می کنند!

لوگوهای ترکیبی

لوگوهای ترکیبی دقیقاً همان چیزی هستند که به نظر می رسند: ترکیبی از یک علامت کلمه و یک نماد.

لوگوی شرکت لیل پد
لوگوی شرکت لیل پد
لوگوی سازمان خصوصی حفاظت از محیط زیست
لوگوی سازمان خصوصی حفاظت از محیط زیست

این نوع لوگو به شما اجازه می دهد تا برند شما به راحتی قابل شناسایی باشد زیرا از دو عنصر طراحی که نشان دهنده برند شما هستند ، با هم استفاده می شود (و در صورت لزوم می توان از آنها جداگانه استفاده کرد). تعجب آور نیست که این رایج ترین نوع لوگو است.

اشکال لوگو و گزینه های طرح بندی

شکل نقش مهمی در زیبایی لوگو شما ایفا می کند زیرا آنها ارتباطات خاصی را در مغز انسان ایجاد می کنند. این به مارک های تجاری اجازه می دهد تا از اشکال برای انتقال پیام یا احساس به مخاطب هدف استفاده کنند.

از اشکال می توان به عنوان نگهدارنده و علامت در طراحی لوگو استفاده کرد.

نگهدارانده چیست؟

یک نگهدارنده لوگوی شما را در یک مکان محدود و بسته بندی منظمی برای مصرف بصری نگه می دارد.

توجه به این نکته مهم است که کانتاینرها (نگهدارنده ها) علاقه بصری به لوگوی شما ایجاد می کنند ، اما گاهی اوقات می توانند چالش هایی با مقیاس پذیری داشته باشند زیرا لوگو در فضای کمتری قرار خواهد گرفت.

لوگو دارای نگهدارنده
لوگو دارای نگهدارنده
یک نمونه دیگر
یک نمونه دیگر

مطمئن شوید که نام شرکت شما در مقیاس بندی در اندازه های مختلف در نگهدارنده قابل خواندن است.

در اینجا چند مقدار مرتبط با برخی از رایج ترین اشکال آرم و همچنین ملاحظات طراحی برای هر یک آورده شده است:

  • حلقه ها: می تواند وحدت ، امنیت و محافظت را نشان دهند. آنها برای اسامی کوتاه یا مونوگرافی بهترین کارایی را دارند و باید از آنها با حروف بزرگ استفاده شود تا هنگام کوچک شدن بالا و پایین خوانایی داشته باشد.
  • مربع + مستطیل: به معنای احساس ثبات و تعادل در ذهن انسان است. این شکل سنتی تر برای نام های طولانی تر و مناسب شرکت های بزرگ است.
  • مثلث: به عنوان شکل تهاجمی تر همراه با قدرت ، درگیری و سرعت دیده می شود. آنها می توانند برای نشان دادن جهت و حرکت یا جایگزینی برای حروف “A” و “V” استفاده شوند.
  • جهت گیری عمودی / افقی: خطوط و اشکال عمودی با پرخاشگری ، قدرت ، شهامت و تسلط ارتباط دارند ، در حالی که اشکال افقی احساس آرامش و آرامش بیشتری به خود می گیرند.
  • اشکال ارگانیک: این اشکال احساس طبیعی دارند و گرما و راحتی ایجاد می کنند، که در سایر اشکال نمی توانید به طور کامل به دست آورید!

سایر گزینه های طرح لوگو

چند روش دیگر وجود دارد که می توانید در مورد چیدمان آرم خود فکر کنید که مربوط به اشکال نیست. این شامل:

متن سرهم: یکی از راه های افزودن یک مفهوم به یک لوگو کلاسیک تر ، استفاده از متن انباشته یا سرهم است. کلمات را می توان به صورت عمودی جمع کرد تا توجه شما را جلب کند ، اگرچه گاهی اوقات این طرح با متن افقی جفت می شود تا امکانات یک ظاهر طراحی شده بیشتری ایجاد شود. توجه داشته باشید که بهترین کار این است که وقتی کلمات لوگو شما به یک طول نزدیک هستند ، از متن انباشته استفاده کنید.

لوگوی یک فست فود
لوگوی یک فست فود
لوگوی یک شرکت ساختمانی
لوگوی یک شرکت ساختمانی

قرار دادن نماد: قرار دادن یک نماد می تواند کل ظاهر و احساس یک لوگو را تغییر دهد. آیا در مرکز است؟ به طرفین است؟ بالای کلمه قرار دارد؟ در کلمه کلمه گنجانده شده است؟ اگر از نمادی در لوگوی خود استفاده می کنید ، مطمئن شوید که همه گزینه ها را در نظر داشته باشید و ببینید کدام مکان برای برند و استفاده از لوگوی شما بهتر است.

لوگوی یک شرکت خدمات توریستی
لوگوی یک شرکت خدمات توریستی
لوگوی یک تیم فوتبال آمریکایی
لوگوی یک تیم فوتبال آمریکایی

قرار دادن شعار: اگر لوگوی شما شعاری داشته باشد ، تقریباً همیشه در زیر نام شرکت شما ظاهر می شود. اما آیا این مرکز خواهد بود یا چپ در سمت چپ؟ با حروف متفاوت تشکیل می شود؟ بسته به طول شعار خود ، می توانید گزینه های مختلفی را امتحان کنید تا ببینید بهترین حالت چیست.

لوگوی یک فروشگاه لوازم نوزادی
لوگوی یک فروشگاه لوازم نوزادی
لوگوی یک شرکت خدماتی
لوگوی یک شرکت خدماتی

مرحله 3: ایده های رنگ ، فونت و نمادها را مطالعه کنید

سرانجام زمان آن فرا رسیده است که به سفر طراحی لوگو خود بروید!

با استفاده از تحقیق و ایده های لوگو در بالا ، باید ایده کاملی از بازار هدف و ویژگی های نام تجاری و همچنین سبک و طرح لوگو مورد نظر خود داشته باشید. بیایید وارد رنگ ها ، قلم ها و نمادها شویم!

رنگ های لوگو

انتخاب رنگ برای طراحی لوگو فقط در انتخاب آنچه برای شما خوشایند است نیست. به این فکر کنید که مخاطب شما چگونه آن را درک می کند و در کجا نمایش داده می شود.

رنگ های مختلف احساسات و عواطف مختلفی را برانگیخته اند ، بنابراین آنها را عاقلانه انتخاب کنید. آیا می بینید که برند شما با رنگ های سرد مانند آبی ، سبز و بنفش یا رنگ های گرم مانند قرمز ، نارنجی و زرد نشان داده می شود؟ یا شاید بیشتر به سمت سیاه ، سفید و خاکستری متمایل شوید تا با هویت برند خود مطابقت داشته باشد.

رنگ های خنثی و سرد
رنگ های خنثی و سرد
رنگ های آرامش بخش
رنگ های آرامش بخش
رنگ های گرم و تهییج کننده
رنگ های گرم و تهییج کننده
رنگ های برانگیزنده احساس ظرافت
رنگ های برانگیزنده احساس ظرافت

با شخصیت برخی از رنگ ها آشنا شوید:

برای کمک به تصمیم گیری ، در اینجا چند احساسات و توصیف در رابطه با شناخته شده ترین رنگ ها آورده شده است:

سیاه:

قدرت و ظرافت. همچنین می تواند ظرافت ، رسمیت یا رمز و راز را نشان دهد.

آبی:

حرفه ای بودن و موفقیت. به طور معمول در آرم های شرکت ها استفاده می شود ، اما در بسیاری از صنایع کار می کند.

نارنجی:

شادی و خوش بینی. در یک رابطه شناختی مشتاق و هیجان انگیز نتیجه می گیرد ، و همچنین در جلب توجه عالی است.

سبز:

تعادل و آرامش. معمولاً وقتی مارک ها می خواهند بر ارتباط با محیط ، رفاه ، سلامتی و آرامش تأکید کنند از این رنگ استفاده می کنند.

صورتی:

زنانه و بارور. بسته به سایه ، می تواند اثر ملایم و آرام بخشی داشته باشد و باعث ایجاد ارتباط شناختی با ایمنی و پرورش شود. سایه های دیگر ، به احتمال زیاد باعث ایجاد ارتباط با عشق ، معاشقه و زنانگی می شود.

بنفش:

سلطنتی و معنوی. در طول تاریخ ، بنفش یک رنگ سلطنتی در نظر گرفته شده است. ارتباط با سلطنت منجر به ارتباط شناختی رنگ بنفش با ثروت ، اشراف و تجملات دارد.

قرمز:

اعتماد به نفس و جاه طلبی. اغلب برای نشان دادن انرژی مردانه استفاده می شود ، و تحریک کننده اشتها و انرژی است.

زرد:

خوشبختی و مثبت اندیشی. اغلب بسیار روشن و مرتباً چشم را شکار می کند. به معنای بهبود عزت نفس است ، و مانند رنگ قرمز ، همچنین معتقدند که باعث تحریک اشتها و افزایش انرژی می شود.

سفید:

خالص و ساده. به طور سنتی با خلوص ، پاکیزگی ، بی گناهی و سادگی همراه است.

خاکستری:

کلاسیک و جدی. اگر می خواهید به ظاهری بالغ دست پیدا کنید ، رنگ خاکستری که به سبک محبوب تری تبدیل شده است، رنگی عالی برای استفاده است.

وقتی لوگوی خود را نهایی کردید ، باید برای نسخه هایی که استفاده از یک لوگو تمام رنگ قابل استفاده نیست (مثلا وقتی آن را بالای تصویر قرار می دهید) نسخه سیاه و سفید داشته باشید. به همین ترتیب ، شما نسخه ای از لوگوی خود را می خواهید که در طراحی آن رنگ سیاه موجود باشد – پس قبل از نهایی کردن این مورد را امتحان کنید!

آیا می خواهید از رنگ خاصی در لوگوی خود استفاده کنید؟ باید کد دقیق HEX (رشته ای از اعداد و حروف که نشان دهنده آن رنگ است) را بیابید. هنگام کار بر روی طراحی طراحی لوگو ، می توانید کدهای HEX را در ویرایشگر کپی کنید!

نکته:

چند رنگ باید در لوگوی خود استفاده کنم؟

اکثر مارک ها از 2-3 رنگ استفاده می کنند که یکی از این رنگ ها سیاه یا سفید است. البته برخی از شرکت ها (مانند گوگل ، eHarmony و Slack) وجود دارند که مجموعه ای از رنگ ها را در لوگوی خود دارند.

در صورت تمایل رنگ های بیشتری را امتحان کنید ، اما دوباره مطمئن شوید که لوگوی شما به رنگ سیاه یا سفید نیز نزدیک باشد!

فونت لوگو

با هزاران فونت برای انتخاب ، انتخاب یکی برای لوگوی شما کار ساده ای نیست. هر فونت احساس متفاوتی را منتقل می کند و باید با مشخصات و هویت برند شما متناسب باشد.

بیایید نگاهی به انواع مختلف فونت بیندازیم ، و کمی درک کنیم تفاوت های بصری آنها برای نام تجاری و ارتباطات به چه معناست.

فونت های سریف

از فونت هایی که کمی لبه دارند، به عنوان فونت های سریف یاد می شود. آنها فونت های کلاسیک بی انتها ، پیشرفته و مرتبط با سنت و ادب هستند. معروف ترین فونت serif Times New Roman است. به دلیل بی زمان بودن در احساس فونت، اغلب برای جذب جمعیت شناخته شده بالغ تر استفاده می شود.

یک نمونه از لوگو با فونت سریف
یک نمونه از لوگو با فونت سریف
نمونه ای دیگر از کاربرد فونت سریف
نمونه ای دیگر از کاربرد فونت سریف

فونت های Sans-serif

این فونت ها مانند قلم های serif دارای لبه نیستند ، بنابراین تمایل دارند ظاهر تمیزتر و مدرن تری داشته باشند. خواندن آنها آسان است و در میان رسانه ها به خوبی کار می کنند.

فونت های سنس سریف بسیار زیبا و ساده
فونت های سنس سریف بسیار زیبا و ساده
یک نمونه دیگر از کاربرد این فونت ها
یک نمونه دیگر از کاربرد این فونت ها

فونت های اسکریپت (دست نویس)

فونت های دست نویس و اسکریپت ها شخصیت های زیادی را به یک لوگو اضافه می کنند و تمایل دارند ظاهری رسمی ، ظریف و زنانه داشته باشند. این یکی از سبک های سخت است که قابلیت خواندن دشواری میان عامه مردم دردم دارد. زیرا خواندن فونت های اسکریپت با یک نگاه دشوارتر است – اما اگر درست انجام شود ، می توانند لوگوی شما را متمایز و نمادین کنند.

فونت های اسکریپ شاید برای عامه مردم دشوار باشد
فونت های اسکریپ شاید برای عامه مردم دشوار باشد
ولی این فونت ها زیبایی و شخصیت خاصی به لوگوی شما خواهند داد
ولی این فونت ها زیبایی و شخصیت خاصی به لوگوی شما خواهند داد

فونت های مدرن

فونت های مدرن فونت های سان سریف هستند که از ظرافت و سختی خاصی برخوردار هستند. این امر باعث کارآیی بیشتر آنها در اطلاعات جمعیتی جوان تر می شود – و در بین شرکت های برنامه و فناوری محبوب هستند.

نمونه ای از کاربرد فونتهای مدرن
نمونه ای از کاربرد فونتهای مدرن
نمونه ای دیگر از این فونت های
نمونه ای دیگر از این فونت های

فونت های نمایشی

سرانجام ، فونتهای نمایشی دسته گسترده ای از قلم های غیرعادی هستند که تأثیر بصری عمده ای را ایجاد می کنند. آنها می توانند حباب دار و سرگرم کننده ، یا پرتحرک و آینده نگرانه باشند – اما مراقب باشید از مواردی که بسیار مرسوم ، مد روز هستند یا با شخصیت نام تجاری شما مطابقت ندارند ، استفاده نکنید.

فونت های نمایشی می توانند جذابیت خاصی را به لوگو شما بدهند.
فونت های نمایشی می توانند جذابیت خاصی را به لوگو شما بدهند.
استفاده بدون تخصص اما ممکن است آسیب بزند
استفاده بدون تخصص اما ممکن است آسیب بزند

همچنین می توانید فونت های سفارشی ایجاد کنید که فقط برای شرکت شما ساخته شده و صد در صد آرم شما را منحصر به فرد کند. هنگام کار با یک طراح برای ایجاد آرم خود ، فونت های سفارشی معمولاً هزینه اضافی دارند.

نمادهای لوگو

Symbols یکی دیگر از عناصر طراحی است که می توانید به آرم خود اضافه کنید تا به مردم کمک کند برند شما را تشخیص دهند.

نمادها می توانند تصویری و واقعی (مانند حیوانات یا لامپ ها) یا هندسی و انتزاعی (مانند شش ضلعی یا دایره های همپوشان) باشند. فقط مطمئن شوید که هر نمادی را انتخاب کنید مخاطب هدف شما را گیج و گمراه نمی کند.

به عنوان مثال ، اگر مربی تناسب اندام هستید ، منطقی نیست که از یک نماد سبد خرید در آرم خود استفاده کنید – چیزی مانند خط ضربان قلب می تواند خدمات شما را با وضوح بیشتری برقرار کند.

توجه داشته باشید که بین علامت و نام در لوگو ارتباط وجود داشته باشد
توجه داشته باشید که بین علامت و نام در لوگو ارتباط وجود داشته باشد
علائم می توانند زیبایی خاصی به لوگو بدهند
علائم می توانند زیبایی خاصی به لوگو بدهند

شما همچنین می خواهید نماد شما با سبک قلم شما مطابقت داشته باشد – بنابراین اگر از یک قلم مدرن و sans-serif استفاده می کنید ، احتمالاً نمی خواهید آن را با نمادی با ظاهر باستانی و تاریخی جفت و جور کنید.

و همانطور که در بخش طراحی بحث شد ، می خواهید موقعیت نماد خود را امتحان کنید تا بهترین حالت را ببینید. سعی کنید آن را در سمت چپ ، راست ، بالا یا پایین نام شرکت خود قرار دهید – حتی می توانید آن را در وسط کلمه امتحان کنید.

مرحله 4: یک لوگو بسازید

“احتمالا الان می گویید که بالاخره می توانم طراحی لوگو خودم را شروع کنم؟”

بله ، بله می توانید. اما نمی دانید که چگونه شروع کنید؟ در اینجا سه گزینه وجود دارد:

گزینه شماره 1: لوگوی خود را از ابتدا خودتان طراحی کنید

اگر قبلاً تجربه طراحی داشته اید و به نرم افزاری مانند Adobe Illustrator یا Photoshop دسترسی دارید ، طراحی لوگوی خود از ابتدا یک گزینه است.

استخدام یک طراح برای ایجاد لوگو از ابتدا می تواند گران تمام شود ، سریع! با استفاده از ابزار و تخصص حتی کم خود آزادی کامل در مورد شکل ظاهری لوگو به شما می دهد و در عین حال در هزینه صرفه جویی می کنید.

گزینه شماره 2: یک الگوی آرم بخرید و آن را سفارشی کنید

گزینه دیگر این است که با یک الگو همراه شوید. چند شرکت و سایت وجود دارند که الگوهای لوگوی رایگان یا پولی را ارائه می دهند مانند سایت معروف freepik و سپس می توانید با ویرایش نام شرکت ، رنگها و موارد دیگر ، آنها را شخصی سازی کنید.

دو مسئله با این روش: 1) ممکن است این الگوها خیلی قابل تنظیم نباشند ، و 2) صدها (شاید حتی هزاران) شرکت دیگر با طراحی لوگوهای تقریباً یکسان با شما وجود داشته باشد.

درست مثل مردم ، لوگوها نیز منحصر به فرد هستند. هر کسب و کاری باید قابل شناسایی و به یاد ماندنی باشد. به محض اینکه لوگوی شما به نظر شخص دیگری می رسد ، آگاهی از برند شما کاهش می یابد!

اگر هنوز می خواهید این روش را آزمایش کنید ، ما شما را تشویق می کنیم که از یک سازنده لوگو آنلاین نیز استفاده کنید ، زیرا قیمت آنها بسیار شبیه به یکدیگر است ، اما سازندگان لوگو با طراحی شما انعطاف پذیری بسیار بیشتری را به شما می دهند.

گزینه شماره 3: از یک سازنده لوگو آنلاین استفاده کنید

اگر یک لوگوی سفارشی منحصر به فرد می خواهید ، اما تجربه طراحی یا زمان انجام آن را ندارید ، استفاده از یک لوگو ساز آنلاین احتمالاً بهترین شرط شماست!

توجه داشته باشید این لوگو ساز رایگان نیست! اما می تواند منبع خوبی برای الهام باشد.
توجه داشته باشید این لوگو ساز رایگان نیست! اما می تواند منبع خوبی برای الهام باشد.

این ابزارها به جای کار با یک الگو ، به شما امکان می دهند تا با یک پلت فرم طراحی بصری و هوشمندانه ، طرح های خود را ایجاد کنید.

Looka از هوش مصنوعی (AI) برای کمک به درک تنظیمات طراحی شما و ایجاد آرم های شخصی استفاده می کند که سپس می توانید در برنامه ویرایش کنید تا زمانی که از طراحی راضی باشید.

مرحله 5: تست کنید و نهایی کنید

وقتی لوگو(یا چند لوگو) طراحی کردید ، وقت آن است که آزمایش استرس آوری را انجام دهید. در اینجا چند سوال وجود دارد که باید قبل از نهایی کردن طراحی لوگو خود به آنها بپردازید:

آیا لوگو من مقیاس پذیر است؟

داشتن یک لوگو مقیاس پذیر به این معنی است که می توانید آن را در هر کجا و هرجایی که دلتان بخواهد نمایش دهید (تقریباً در هر جایی). می خواهید آن را روی یک بیلبورد بزرگ بگذارید؟ در مورد کارت های ویزیت چطور؟

وقتی لوگو مقیاس پذیر دریافت کردید ، هر کجا تصمیم بگیرید آن را قرار دهید ، تمیز و واضح به نظر می رسد (پیکسلی نیست) و خواندن و شناسایی آن آسان خواهد بود. بررسی کنید لوگو شما در اندازه بزرگ و کوچک کار کند و قابل خواندن باشد.

یکی دیگر از موارد ضروری برای یک آرم مقیاس پذیر: داشتن یک فایل برداری (eps) از آن است.

پرونده های وکتور ضروری هستند ، زیرا به عنوان پرونده های اصلی عمل می کنند که می توانید بینهایت مقیاس ، ویرایش یا ارسال به طراح یا چاپگر را داشته باشید. آنها در برنامه هایی مانند Adobe Illustrator ایجاد شده اند و سپس می توانند به هر قالب پرونده دیگری که شما نیاز دارید ، مانند PNG یا JPG تبدیل شوند. نمونه هایی از پرونده های برداری SVG ، EPS و PDF هستند.

آیا باید یک نسخه سیاه و سفید از لوگو خودم داشته باشم؟

داشتن یک نسخه کاملا سیاه و سفید از لوگوی خود با پس زمینه شفاف ضروری است. چرا؟ زیرا به شما اجازه می دهد تا لوگو شما متنوع تر باشد و در محیط های مختلف بصری کار کند.

وقتی پس زمینه لوگوی شما شفاف باشد ، به شما این قدرت را می دهد که لوگوی خود را روی هر پس زمینه رنگی از جمله تصاویر و فیلم ها قرار دهید!

اگر لوگوی شما وقتی به سیاه و سفید یا کاملا سفید تغییر می یابد خوب ترجمه نمی شود ، اصلاحاتی را در آن انجام دهید. آیا فونت باید پررنگ تر باشد ، یا نماد ساده تر باشد؟ آیا طرح متفاوت لوگو شما را سازگارتر می کند؟

داشتن یک لوگو با پس زمینه شفاف واقعا برای شما ضروری خواهد بود
داشتن یک لوگو با پس زمینه شفاف واقعا برای شما ضروری خواهد بود

آیا لوگوی من در برنامه هایی که بیشتر از آن استفاده خواهم کرد قابل استفاده است؟

بسته به شرکت شما و مکانی که بیشتر با مشتریان خود تعامل خواهید داشت ، این ممکن است در طراحی لوگوی شما تأثیر بگذارد.

آیا می خواهید برای ایجاد یک جامعه اجتماعی قوی تلاش کنید؟ به نحوه نشان دادن لوگو (یا تغییرات لوگو) در پروفایل های شبکه های اجتماعی خود بیندیشید. از تصاویر نمایه گرفته تا آگهی ها تا پست ها ، شما می خواهید لوگو شما در همه این محیط های اجتماعی عالی به نظر برسد.

متناوباً ، شما می توانید برای نشان دادن آرم خود بیشتر روی چاپها ، مانند برگه های اتومبیل ، کارت های ویزیت و پوسترها برنامه ریزی کنید. آیا آرم شما روی کارت کوچک است ، یا روی چاپ بزرگ به نظر می رسد؟ آیا عناصر پیچیده ای دارد که باید ساده تر شوند؟

به چگونگی ظاهر لوگو خود در تمام برنامه های اصلی خود بیندیشید و برای اطمینان از جذابیت بهینه لوگو ، تغییراتی را در آن ایجاد کنید.

آیا اندازه لوگوی شما بر روی هر چیزی که قرار می گیرد مناسب است؟
آیا اندازه لوگوی شما بر روی هر چیزی که قرار می گیرد مناسب است؟

آیا تغییرات مختلف لوگو برای استفاده های مختلف دارم؟

این ما را به سمت تغییرات لوگو سوق می دهد ، که باعث می شود لوگوی شما همه کاره و سهل ال استفاده باشد. داشتن یک علامت مشخص (تایپوگرافی) و همچنین یک نماد منحصر به فرد ( گرافیک ) به شما امکان می دهد از عناصر در کنار هم یا جداگانه برای نشان دادن نام تجاری خود استفاده کنید. مارک زیر از نماد کرگدن خود برای کمک به نشان دادن نام تجاری خود در همه سیستم های اجتماعی استفاده می کند.

ظاهر لوگو بر روی هر شبکه ای باید یکسان و خوانا باشد
ظاهر لوگو بر روی هر شبکه ای باید یکسان و خوانا باشد

بنابراین ، لوگو شما به عنوان عکس پروفایل فیس بوک خود ممکن است یک نسخه فقط نماد یا مونوگرام باشد ، در حالی که لوگوی چاپ شده روی تی شرت نشان “کامل” خواهد بود – اگرچه متفاوت هستند ، اما نشان دهنده مارک مشابه.

هنگامی که لوگو خود را طراحی و آزمایش کردید ، سرانجام نوبت به عملی شدن آن می رسد. از این گذشته ، اگر یک لوگو به زیبایی طراحی نشده باشد ، ارزشی ندارد! در اینجا چند مکان عالی – آنلاین و آفلاین – برای شروع وجود دارد:

  • گرافیک ها و بنر ها و تصاویر پروفایل شبکه های اجتماعی
  • سرصفحه و علائم وب سایت
  • امضای ایمیل
  • کارت ویزیت
  • برچسب ها
  • بسته بندی
  • لوازم التحریر
  • فاکتورها و رسیدها
  • تی شرت ، کلاه ، لیوان و انواع مختلف کیف

بخاطر بسپارید: اگر هر چیزی را با لوگوی خود چاپ کردید ، یک فایل برداری (EPS یا SVG) ارسال کنید. اگر با یک شرکت چاپی کار می کنید ، آنها معمولاً این درخواست را دارند. در غیر این صورت ، به هر حال آن را بفرستید تا آنها همه چیزهایی را که برای اطمینان از تمیز بودن چاپ شما لازم است ، داشته باشند.

و در پایان…

سرانجام ، پس از نهایی کردن طراحی ، می خواهید دستورالعمل های تجاری را ایجاد کنید. دستورالعمل های مارک مجموعه ای از قوانین در مورد چگونگی نشان دادن نام تجاری خود در کانال ها و دارایی ها هستند ، که به کسب و کار شما کمک می کند تا با رشد خود اعتبار و شناخت ایجاد کند. دستورالعمل های تجاری باید شامل موارد زیر باشد:

  • یک صفحه جلد
  • دستورالعمل های لوگو
  • پالت های رنگی
  • تایپوگرافی
  • مثالهای استفاده

آنها همچنین می توانند شامل بیانیه ماموریت ، قوانین گرافیک هایپیرامون تصاویر و آیکون ها ، دستورالعمل های صوتی برند و مشخصات دارایی مانند بسته بندی ، بازاریابی از طریق ایمیل و موارد دیگر باشند.

(اگر با Looka لوگو طراحی می کنید ، می توانید بلافاصله دستورالعمل های تجاری خود را ایجاد کنید تا مطمئن شوید که لوگو شما همیشه بهترین ظاهر را دارد.)

در نهایت چگونه یک لوگو حرفه ای داشته باشیم؟

بیایید خلاصه کنیم – برای طراحی یک لوگو شگفت انگیز ، بهتر است در مورد مارک خود تحقیق کنید ، اصول طراحی لوگو را بیاموزید ، رنگ ها ، قلم ها و نمادها را جستجو کنید … و سپس آن را بسازید!

وقتی یکی دو گزینه برای کار دارید ، لوگو خود را در اندازه های مختلف و در ماکت های مختلف آزمایش کنید تا مطمئن شوید پاسخگوی نیاز شماست. در صورت لزوم نیشگون بگیرید ، و در صورت نیاز به تصمیم گیری در صورت تمایل ، آن را به چند نفر از افراد مورد اعتماد خود نشان دهید.

پس از اتمام این مراحل ، می توانید اطمینان داشته باشید که یک آرم قوی برای نمایش به جهانیان دارید. شما شایسته آن هستید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *