راهنمای کامل سئو: آنچه باید درباره انتخاب کلمه کلیدی بدانید

آیا احساس می کنید سئو خیلی سخت است و ارزش تلاش ندارد؟ انتخاب کلمه کلیدی مناسب، بک لینک ها، محتوای با ارزش و … غیره و غیره و غیره!

سئو سایت چندان پیچیده نیست. کاملاً ساده است – یا حداقل اصول اولیه آن ساده است.

اکثر افرادی که وب سایت ها را اداره می کنند درک محدودی از SEO دارند ، بنابراین برای موفقیت فقط باید اصول اولیه را درست انجام دهید.

در این پست ، شما پنج مرحله اساسی برای موفقیت در SEO را یاد خواهید گرفت:

  1. چگونه بفهمیم مشتری های شما به دنبال چه چیزی هستند
  2. چگونه صفحات وب خود را برای کلمات کلیدی مورد نظر خود بهینه کنیم
  3. چگونه مطمئن شویم که وب سایت شما هم برای موتورهای جستجو و هم برای انسان قابل دسترسی است
  4. چگونه می توان وب سایت های دیگر را به سایت خود پیوند داد و سرانجام:
  5. چگونه می توان موفقیت سئو خود را اندازه گیری کرد

من تمام تلاش خودم را کردم تا این موضوع را بدون اصطلاحات تخصصی و پیچیده حفظ کنم ، بدون اینکه شما را گیج و سردرگم کنم.

چیزی را در قالب ویدئو کمی مختصر ترجیح می دهید؟ این را امتحان کن:

بیایید شروع کنیم.

انتخاب کلمه کلیدی

مرحله 1: بفهمید که مشتریان شما واقعاً به دنبال چه چیزی هستند

مشتریانتان دنبال چه چیزی می گردند؟

شما نمی توانید وب سایت خود را بهینه سازی کنید بدون اینکه بدانید مشتریان شما به دنبال چه چیزی هستند – این بسیار واضح است.

چگونه این را بفهمیم؟ بهترین نقطه شروع استفاده از عقل سلیم است.

تصور کنید که شما یک هتل را در مشهد، اداره می کنید. نیازی به نبوغ سئو نیست که حدس بزند مشتریان شما احتمالاً در جستجوی مواردی از جمله:

  • ‘هتل در مشهد’
  • “مکانی برای اقامت در مشهد”
  • ‘اقامت در مشهد’

قبل از هر کار دیگری ، به آنچه مشتری شما ممکن است جستجو کند فکر کنید و ایده های خود را در یک دفترچه یادداشت یادداشت کنید. حتی می توانید مستقیماً از موتورهای جستجو سوال کنید.

الف) محبوب ترین روشی که افراد برای کسب و کار شما جستجو می کنند را مشخص کنید

این احتمال وجود دارد که برخی از مشتریان شما با استفاده از کلمات و عباراتی که آنها را یادداشت کرده اید در جستجوی تجارت شما باشند. این که آیا اکثریت مردم هستند داستان دیگری است.

بنابراین اولین قدم این است که رایج ترین روشی را که افراد برای کاری که شما انجام می دهید جستجو می کنند امتحان کنیم.

برای این کار می توانید از ایده هایی که قبلاً یادداشت کرده اید استفاده کنید. با جستجوی یکی از کلمات یا عبارات موجود در لیست خود در گوگل شروع کنید. مهم نیست که این عبارت چقدر عجیب یا طولانی است. من برای کمی تنوع ازیک جمله طولانی و جالب استفاده خواهم کرد.

تشخیص نیاز مشتریانتان

پس از چند ثانیه شاهد این نتایج خواهید بود! می بینید كه هر كدام عبارت “هتل ، مشهد و نزدیک به حرم” را در عنوان خود دارند.

این مهم است زیرا وب سایت ها برچسب های عنوان خود را برای جستجوگرها بهینه می کنند ، بنابراین به احتمال زیاد این افراد خاصمدیران سئئو این وب سایت ها قبلاً تحقیقاتی انجام داده اند و دریافته اند که “هتل های مشهد” محبوب ترین روش جستجو برای مکان های اقامتی در مشهد است.

با بررسی عبارت جستجوی اصلی ما در google trends ، مطمئن شویم که این یک کلمه کلیدی اصلی مناسب برای هدف قرار دادن است.

بینگو!!! وقتی همان عبارت را در Keywords Explorer جستجو می کنیم ، به ما می گوید که موضوع “هتل های مشهد” با حجم جستجوی بالای ماهانه در مناطق مختلف کشور است. همچنین پتانسیل ترافیکی خوبی دارد.

این شبهات اولیه ما را تأیید می کند که این یک کلمه کلیدی اصلی خوب برای هدف قرار دادن است.

ب) انتخاب کلمه کلیدی بدون جستجوی دقیق امکان پذیر نیست پس دقیق تر جستجو کنید

اکنون که می دانید چگونه افراد برای کسب و کار شما جستجو می کنند ، وقت آن است که بیشتر به جستجوهای دقیق تری بپردازیم که افراد در رابطه با کاری که انجام می دهید انجام می دهند.

یک راه ساده برای شروع بررسی نتایج تکمیل خودکار Google است.

به Google بروید و شروع به تایپ کردن یک پرس و جو در جعبه جستجو کنید ، اما Enter را وارد نکنید. Google بلافاصله برخی از عبارات جستجوی اضافی را که افراد استفاده کرده اند پیشنهاد می دهد:

می توانید این مرحله را تکرار کنید و با افزودن هر حرف از حروف الفبا نتایج بیشتری کسب کنید:

اگر می خواهید سوالاتی را که مردم می پرسند بیاموزید (و آنها را جستجو می کنید) ، بررسی کنید آیا در نتایج Google کادر «افراد نیز می پرسند» وجود دارد:

د) موضوعات محبوب و جذاب حوزه خود را پیدا کنید

بازاریابی محتوا هنر ایجاد محتوای مفید و ارزشمند برای جذب مشتری یا مشتری هدف شماست. اما فقط یک وبلاگ راه اندازی نکنید و به بهترین ها امیدوار باشید.

بفهمید چه موضوعاتی در زمینه کاری شما محبوب و جذاب هستند و محتوای مربوط به موضوعات گفته شده را ایجاد کنید.

برای این ، من توصیه می کنم با Reddit شروع کنید.

زیرمجموعه مربوط به صنعت خود را پیدا کنید (به عنوان مثال web developer ). ببینید مردم در مورد چه چیزی صحبت می کنند و کدام رشته ها بیشترین محبوبیت را دارند. حتی می توانید بر اساس موضوعات برتر همه زمان ها فیلتر و مرتب سازی کنید.

ج) لیست کلمات کلیدی خود را با جستجوی واقعی در هر جای دیگر گسترش دهید

نتایج جستجوی Google و ابزارهای حرفه ای کلمات کلیدی می توانند چیزهای زیادی برای شروع به شما بدهند ، اما به هیچ وجه کافی نیست.

برای موفقیت در جستجوگرها ، باید بفهمید که مردم چگونه در مورد جایگاهی که شما در آن کار می کنید ، چه مشکلاتی دارند و غیره صحبت می کنند. از هر فرصتی برای صحبت با مشتریان و توجه به زبان آنها استفاده کنید.

انجام این کار به صورت شخصی بسیار عالی است ، اما بسیار وقت گیر نیز هست.

بنابراین در اینجا چند مکان وجود دارد که می توانید کلماتی را که مردم هنگام صحبت در مورد موضوع مورد علاقه خود استفاده می کنند پیدا کنید:

انجمن ها: تعداد کمی از جوامع وجود دارد که مردم در آن درباره مسافرت بحث می کنند. به عنوان مثال ، یک جستجوی ساده من را به همایش مسافرتی TripAdvisor Dublin سوق داد.

Quora / Reddit: این Quora احتمالاً اولین جایی نیست که وقتی به دنبال مشاوره سفر می گردید ، به ذهن شما خطور می کند ، اما از مقدار اطلاعاتی که حتی در این زمینه می توانید در آنجا پیدا کنید متعجب خواهید شد. در مورد Reddit ، این ضرب المثل که برای همه چیز یک subreddit وجود دارد ، به طور کلی درست است.

Facebook / LinkedIn Groups: سیستم LinkedIn بیشتر به بازارهای B2B متمایل است ، اما وقتی صحبت از Facebook می شود ، گروه هایی برای تقریباً همه چیز وجود دارند.

هر وب سایت یا شبکه اجتماعی با تعداد زیادی بازدید کننده و محتوای تولید شده توسط کاربر می تواند منبع الهام و ایده های کلمات کلیدی باشد.

و) معیارهای موجود در پشت کلمات کلیدی مورد نظر خود را درک کنید

بیشتر افراد هنگام تحقیق در مورد کلمات کلیدی کاملاً بر روی دو معیار زیر تمرکز می کنند:

  • حجم جستجو (به طور متوسط تعداد جستجوهای ماهانه) ،
  • دشواری کلمه کلیدی (برآورد اینکه چگونه در صفحه اول نتایج جستجو برای آن عبارت ظاهر می شود آسان یا سخت).

این موارد از آنجا که بینش مفیدی در مورد پتانسیل کلمه کلیدی و احتمال دشوار بودن رتبه بندی برای آن فراهم می کنند از اهمیت برخوردار هستند.

با این حال ، به جای اینکه فقط به حجم جستجو نگاه کنید ، باید سعی کنید پتانسیل واقعی ترافیک جستجو برای هر کلمه کلیدی را کشف کنید.

به این ترتیب ، می توانید تلاش خود را بر روی رتبه بندی افرادی که احتمالاً بیشترین هدف حمل و نقل را برای شما ایجاد می کنند ، متمرکز کنید.

درباره تحقیقات کلمات کلیدی بیشتر بدانید

تحقیق در مورد کلمات کلیدی یک جنبه اساسی در جستجوگرها است و می تواند برای افرادی که در این زمینه جدید هستند ترسناک باشد.

با این حال ، درک مفاهیم و معیارهای اساسی برای هر صاحب وب سایتی که می خواهد ترافیک ارگانیک بیشتری داشته باشد ، ضروری است.

برای تعمیق بیشتر در تحقیقات کلمات کلیدی حرفه ای ، راهنمای گسترده ما را در مورد موضوع بررسی کنید.

بعد از اینکه متوجه شدید کلمات کلیدی که می خواهید برای آنها رتبه بندی کنید و جستجوگرانی که انتظار دارند. وقتی آنها را در Google تایپ می کنند ببینند ، باید این کلمات کلیدی را به صفحات سایت خود اختصاص دهید. ارزش ایجاد نقشه ای (در صفحه گسترده یا پرونده دیگری) است که هر کلمه کلیدی در طرح شما را به صفحه ای در سایت شما مرتبط می کند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

می خواهید از تخفیف های ویژه ما با خبر شوید؟    بله خیر