انواع سایت – چه نوع وب سایت برای تجارت شما مناسب است

قبل از شروع هر تصمیمی برای طراحی سایت بد نیست با انواع سایت ها و اهداف آنها آشنا شویم.

در یک بازار آنلاین که به طور فزاینده ای رقابتی است ، یک وب سایت شرکتی خوب می تواند برنده و بازنده بودن شما را نشان دهد.

اگر این فرایند درست انجام شود ، شما بالاترین سود ممکن را دریافت خواهید کرد. اما اگر اشتباه انجام شود، فقط نام تجاری و اعتبارتان را شما را متضرر خواهید کرد.

بنابراین چه چیزی باید در هنگام تصمیم گیری در مورد انتخاب یک سایت مناسب برای تجارت شما مورد توجه قرار گیرد؟

انواع سایت ها را با هم مرور کنیم

هنگام تصمیم گیری در مورد نوع صحیح سایت برای راه اندازی کسب و کار ، کار اصلی این است که ماهیت کسب و کار خود را درک کنید.

کاوش در اهداف تجاری خود گام دیگری است که همراه با منابعی که می خواهید برای توسعه وب سایت کسب و کار خود سرمایه گذاری کنید ضروری است.

در اینجا لیستی از انواع مختلف وب سایت با توجه به شغل و حرفه وجود دارد:

وب سایت های استاتیک

وب سایت های استاتیک برای شروع عالی هستند
وب سایت های استاتیک برای شروع عالی هستند

مشاغل کوچک که مایلند بلافاصله کار خود را شروع کنند و نیاز به حضور آنلاین دارند ، اغلب وب سایت ایستا را به آنها توصیه می کنیم.

سایتهای استاتیک همچنین بهترین انتخاب برای شرکتهایی که در ابتدا منابع بسیار کمی دارند نیز هست.

این سایت ها غالباً به عنوان وب سایت بروشور شناخته می شود. جای تعجب ندارد زیرا وب سایت های استاتیک به ندرت به روز می شوند و می توانند برای مدت زمان طولانی بیکار بمانند.

برخی از وب سایت های استاتیک بصورت آنلاین پنج صفحه دارند که از شامل:

  • صفحه اصلی
  • درباره ما
  • خدمات
  • نمونه کارها
  • تماس با ما

تشکیل شده است.

اما به محض رشد یک شرکت ، می تواند هنگام تصمیم گیری در مورد نوع ارتقا یافته سایت ، از وب سایت استاتیک صرف نظر کرده و سرمایه گذاری برای یک وب سایت پویا را شروع کند.

وب سایت های پویا

وب سایت های پویا
وب سایت های پویا

امروزه اکثر مشاغل بزرگ تجاری که حکم به سلطه محتوا داده اند و می خواهند حضور آنلاین خود را با استفاده از سیستم مدیریت محتوا به طور دائمی به روز کنند.

از وب سایت های پویا یا مبتنی بر داده استفاده می کنند.

با استفاده از یک ابزار نرم افزاری مانند CMS (مانند وردپرس)، کارکنان شرکت می توانند وب سایت خود را حتی بدون هیچ گونه تخصصی در زمینه برنامه نویسی به روز کنند. سایت های پویا نیز توسعه یافته و پیچیده تر هستند ، بنابراین ، برای تکمیل به منابع بیشتری نیاز دارد.

وب سایت های تجارت الکترونیکی (E-Commerce Websites)

دیجی کالا یک نمونه شناخته شده از فروشگاههای اینترنتی است
دیجی کالا یک نمونه شناخته شده از فروشگاههای اینترنتی است

مارک هایی که می خواهند فروشگاه های خرده فروشی یا عمده خود را به صورت آنلاین گسترش دهند ،

ممکن است تجارت الکترونیکی یا e-tailer را به عنوان نوعی راه حل وب سایت ببینند. که به آنها امکان فروش یا ارائه محصولات و خدمات را می دهد.

با داشتن صفحه تجارت الکترونیکی با ویژگی های سفارش ، سبد خرید و پرداخت بازدیدکنندگان صفحه شما با استفاده از کارت اعتباری خود بصورت آنلاین خرید می کنند.

یک سیستم انبارگردانی آنلاین نیز می تواند به کسب و کارها اجازه دهد محصولات خود را اضافه یا حذف کنند. پیشنهادات تبلیغاتی و تخفیف ارائه دهند و سود فروش و غیره را تجزیه و تحلیل کنند.

در بین انواع مختلف وب سایت با توجه به شغل و حرفه ، اجرای یک سایت تجارت الکترونیکی به دلیل اقدامات امنیتی که باید اتخاذ شود ، می تواند کمی گران باشد.

وب سایت های اجتماعی

اگر در زمینه ارائه خدمات با علاقه ویژه فعالیت می کنید. ممکن است وب سایت اجتماعی یا انجمن (فوروم) مناسب شما باشد.

این نوع وب سایت ها اجازه همفکری و مشارکت کاربران با هدف حل مشکلات کاربران را با تعامل می دهند. به این شرط که به دستورالعمل های انجمن پایبند باشند.

هنگامی که پروژه این نوع وب سایت ها به صورت فوروم های بحث برای گیمرها ، فن آوران و نویسندگان اجرا می شود ، ممکن است منبع درآمد آن تبلیغات یا ارائه سطح های مختلفی از عضویت با مزایای مختلف باشد.

با این وجود ، در این وب سایت ها نیاز به تعدیل فعالیت های اعضا در وب سایت وجود دارد. مانند متوقف کردن یا ممنوع کردن کاربران در صورت مشاهده موارد نقض قوانین انجمن.

وب سایت های وبلاگ کسب و کار و بازاریابی حرفه ای

وبلاگ های بیزینسی مناسب حرفه ای های دنیای تجارت است
وبلاگ های بیزینسی مناسب حرفه ای های دنیای تجارت است

هنگام تعیین اهداف کسب و کار خود هنگامی که به مرحله اقدام برای داشتن یک وب سایت حرفه ای می رسید ، ممکن است بپرسید آیا واقعاً یک وب سایت چیزی است که به آن نیاز دارید؟

آیا شما یک تجارت کوچک با بودجه محدود هستید یا در سطح حرفه ای تری به سایت نیاز دارید تا با مشتریان خود ارتباط برقرار می کنید؟

یک وبلاگ تجاری ممکن است انتخاب عالی برای شما باشد. نه تنها بیشتر سیستم های وبلاگ نویسی امکان راه اندازی صفحه شخصی خود را به صورت رایگان فراهم می کنند

دریافت یک حساب کاربری برای وردپرس ، بلاگر ، وبلاگ Tumblr و چندین مورد دیگر فقط می تواند صرفاً یک سرمایه گذاری رایگان در این زمینه برای شما باشد.

اما یک وبلاگ تجاری همچنین می تواند بخشی از صفحه ای باشد که وب سایت های شرکتی یا پویای شما از آن نگهداری می کنند.

وبلاگ شما می تواند به عنوان صدای مارک شما باشد که به شما اطلاعاتی راجع به محصولات جدیدی که عرضه می کنید یا تبلیغات ویژه ای که در فروشگاه خود ارائه می دهید.

برخلاف سایر انواع مختلف وب سایت با توجه به شغل و حرفه ، یک وبلاگ هنگام به روزرسانی کاملاً طلبکار است. این به تازه سازی مکرر محتوای جدید نیاز دارد.

در هنگام نوشتن پست وبلاگ ، کیفیت نیز از اهمیت بالاتری برخوردار است تا مشتریان شما راضی باشند.

عواملی که باعث می شود یک سایت مناسب کسب و کار شما باشد

مهم است کاوش در اهداف کسب و کار شما و دانستن نوع وب سایتی که برای کسب و کار شما مناسب است.

نتیجه این است که شما همچنین از وب سایت خود بهترین استفاده را می کنید تا برای شما کار کند.

مخاطبانتان چه می خواهند؟

تأمین نیازهای مخاطبان یکی از مهمترین موارد در هنگام ایجاد وب سایت است. انتخاب نوع وب سایت ، طراحی و توسعه و محتوای شما باید همه در تأمین نیازهای مشتریان شما نقش داشته باشد.

فقط یک بازار خاص را انتخاب کنید که می خواهید محصولات و خدمات خود را به آن عرضه کنید. هنگام برنامه ریزی برای طراحی وب و محتوای شما ، کسانی را که به ویژه به دنبال محصولات ارائه شده شما هستند ، اولویت بندی کنید.

همچنین مهم است که بپرسید مشتریان شما از کدام وب سایت ها استفاده می کنند. از چه سایت های رسانه های اجتماعی بازدید می کنند و از کدام اپ ها بیشتر استفاده می کنند. هنگام ساخت وب سایت خود از اطلاعاتی که به عنوان راهنمای خود جمع می کنید استفاده کنید.

طراحی

طراحی مرحله بعدی فرآیند است. آیا سایت شما از نظر بصری باید جذاب باشد؟ این جنبه قبل از تصمیم گیری در مورد داشتن یک وب سایت بسیار مهم است که به آن توجه شود. زیرا بازدیدکنندگان نسبت به عملکردی که ارائه می دهید نسبت به آن چه می بینند واکنش نشان می دهند.

آیا می خواهید یک وب سایت حرفه ای داشته باشید؟؟؟

وب جنیوس با شماست…

فاکتورهای تبدیل را شناسایی کرده و نوع بازدیدکنندگانی را که تلاش می کنند از صفحه شما بازدید کنند و کار خاصی انجام دهند یا بشناسید.

از جمله پیشنهاد قیمت ، مقایسه محصول و خدمات پس از فروش ، تعیین کنید. اطمینان حاصل کنید که انجام این کارها آسان است و راحتی کاربران شما را فراهم می کند.

همچنین لازم است فروش و تعاملات با مشتریان از طریق استفاده از ابزار اندازه گیری مانند Google Analytics ردیابی شود.

این ابزار در ارائه ارقام مربوط به اینکه چه کسی از وب سایت شما بازدید می کند و صفحات داخلی یا زیربنایی که به طور مکرر بازدید می شود در کجا قرار دارد و چه صفحاتی بیشترین تبدیل را دارند.

سرانجام ، تصمیم گیری در مورد مناسب بودن نوع وب سایت برای تجارت شما به ماهیت تجارت و اهداف تجاری شما بستگی دارد.

یکی را انتخاب کنید که هدف آن تبلیغ تجارت آنلاین شما و تعامل مشتریان و ایجاد ارتباط طولانی مدت با آنها باشد.

این مطلب یک مقاله کوتاه در زمینه شناخت انواع سایت برای عده بسیاریست که از مطالب پیچیده سایت خسته شده اند.

و می خواهند در چند پاراگراف کوتاه بداند که اصلا سایت ها چگونه هستند و انواع سایت ها چیست. امیدواریم این مطلب برایتان مفید بوده باشد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

می خواهید از تخفیف های ویژه ما با خبر شوید؟    بله خیر