دیجیتال مارکتینگ چیست؟

تکنیک بازاریابی دیجیتالی

بازاریابی دیجیتالDigital marketingیک اصطلاح گسترده است که شامل تمام کانالها و روشهای بازاریابی است که می توانید برای تبلیغ محصولات یا خدمات در اینترنت ، بلکه در دستگاه های الکترونیکی مانند تلویزیون ، تلفن همراه و بیلبوردهای الکترونیکی استفاده کنید.

بازاریابی دیجیتال

بازاریابی آنلاین دارای چندین ستون است ، اما مهمترین آنها عبارتند از:

  • بازاریابی وب سایت
  • بازاریابی موتورهای
  • جستجو (SEM)
  • بازاریابی از طریق
  • رسانه های اجتماعی
  • بازاریابی محتوا
  • بازاریابی ایمیلی
  • بازاریابی موبایلی
  • تبلیغات بنری
  • نکات بازاریابی
  • دیجیتال

نکات بازاریابی دیجیتال

  • ازدامنه خود استفاده کنید
  • از میزبانی VPS استفاده کنید
  • ایجاد یک وب سایت حرفه ای
  • وب سایت خود را در اسرع وقت بارگذاری کنید
  • برای سئو وقت بگذارید
  • با بودجه تبلیغاتی کم شروع کنید و سودآور باشید
  • حضور خود را در شبکه های اجتماعی مرتبط با تجارت خود ایجاد کنید
  • کسب و کار و خدمات خود را بیش از حد تبلیغ نکنید
  • از تبلیغات پولی استفاده کنید
  • محتوای خوب و اصلی را منتشر کنید
  • ایجاد تقویم محتوا
  • مطالب خود را تبلیغ کنید
  • از بازاریابی ایمیلی استفاده کنید
  • از ابتدا یک لیست ایمیل بسازید
  • مطمئن شوید که وب سایت شما برای موبایل مناسب است
  • برنامه های تلفن همراه را فراموش نکنید
  • فضای تبلیغاتی بخرید
  • به بهبود کمپین های بازاریابی دیجیتال خود ادامه دهید
بازاریابی دیجیتالی

هر جزء از بازاریابی دیجیتال به تنهایی فصل بزرگی است.

نکات بازاریابی وب سایت

1. از دامنه خود استفاده کنید

نام دامنه ای را انتخاب کنید که برای تجارت شما مناسب است و از آن برای ساختن نام تجاری خود استفاده کنید. پسوند توصیه شده .com یا .net است. نام دامنه را کوتاه نگه دارید (حداکثر 3 کلمه) و از داشتن فاصله خودداری کنید.(تکتیک بازاریابی دیجیتالی)

قبل از ثبت نام دامنه ، نام آن را در Google جستجو کنید و مطمئن شوید هیچ کسب و کار دیگری با دامنه مشابه وجود ندارد. در صورت وجود ، سعی کنید چیزی منحصر به فرد پیدا کنید زیرا در غیر این صورت ، تبلیغ برند و رتبه بالا برای جستجوهای مرتبط بسیار دشوار خواهد بود.

2. از میزبانی VPS استفاده کنید

میزبانی وب سایت نقش مهمی در موفقیت وب سایت شما دارد. وب سایت شما باید بر روی یک سرور سریع و امن میزبانی شود. از استفاده از راه حل های میزبانی مشترک خودداری کنید. ممکن است ارزان تر باشند اما میزبانی وب سایت شما با تعدادی وب سایت دیگر خطرناک است.

در یک محیط میزبانی مشترک ، آدرس IP مشابهی را با سایر سایت ها به اشتراک می گذارید و اگر آنها در اقدامات ناخواسته مشارکت داشته باشند ، بر وب سایت شما نیز تأثیر منفی خواهد گذاشت.

هزینه 20 تا 40 دلار در ماه برای سرور خصوصی مجازی خود در مقایسه با مزایایی که به دست می آورید چندان زیاد نیست. یک شرکت میزبانی وب دوستدار SEO انتخاب کنید و مطمئن شوید که وب سایت شما با گواهی SSL معتبر و نرم افزار به روز است.

3. یک وب سایت حرفه ای ایجاد کنید

هنگام راه اندازی وب سایت ، مدتی را صرف فکر کردن در مورد ساختار و عملکرد سایت خود کنید. یک وب سایت حرفه ای با ظاهر ظاهری آن مشخص نمی شود بلکه استفاده از آن در همه دستگاه ها بسیار آسان است.

هدف از داشتن یک وب سایت را مشخص کنید و مطمئن شوید که این امر در طراحی منعکس شده است. فراموش نکنید که یک وب سایت نشان دهنده نام تجاری شما است و باید چیزی باشد که به آن افتخار کنید.

4. وب سایت خود را در اسرع وقت بارگذاری کنید

سرعت صفحه یک عامل مهم قابلیت استفاده و رتبه بندی است. سعی کنید با اجتناب از گرافیک های غیر ضروری یا سایر عناصر آرایشی ، وب سایت خود را تا حد ممکن سریع کنید. سرعت وب سایت خود را با استفاده از ابزار Google PageSpeed Insights آزمایش کنید و توصیه های آنها را دنبال کنید.

5. برای SEO وقت بگذارید

سئو یک فرایند یکبار مصرف نیست بلکه کاری است که شما باید به عنوان یک فرآیند مداوم انجام دهید. اگر از نحوه انجام آن مطمئن نیستید ، از گواهینامه SEO استفاده کنید. این بهترین راه برای یادگیری سئو و بهینه سازی وب سایت شما است.

SEO به وب سایت شما کمک می کند تا در جستجوهای مرتبط در Google پیدا شود. مشاغل آنلاین که می توانند SEO را با موفقیت انجام دهند ، بیشتر احتمال دارد رشد کنند و فشار سایر رقبای آنلاین را تحمل کنند.

6. با بودجه کم تبلیغات شروع کنید و سودآور شوید

هنگامی که با PPC شروع می کنید ، تمام پول خود را از ابتدا قرار ندهید ، بلکه آهسته شروع کنید ، کمپین های خود را بهینه کنید و آنها را سودآور کنید و سپس بودجه خود را افزایش دهید.

یک اشتباه رایج که توسط بسیاری از متخصصان بازاریابی دیجیتال انجام می شود این است که تمام بودجه خود را صرف کمپین هایی می کنند بدون اینکه ابتدا آبها را با یک یا چند کمپین آزمایشی آزمایش کنند.

7. حضور خود را در شبکه های اجتماعی مرتبط با کسب و کار خود تقویت کنید

شبکه های اجتماعی زیادی در دسترس هستند و لازم نیست از همه آنها استفاده کنید. مواردی را که مربوط به کسب و کار شما و مشتریان بالقوه است انتخاب کرده و بر آنها تمرکز کنید.

 

8. کسب و کار و خدمات خود را بیش از حد تبلیغ نکنید

شبکه های اجتماعی درباره تجارت نیستند ، بلکه به افراد مربوط می شوند ، بنابراین مطمئن شوید که کسب و کار یا خدمات خود را بیش از حد تبلیغ نمی کنید ، بلکه سعی کنید صفحات خود را با محتوایی که ممکن است برای خوانندگان شما جالب باشد مفید سازید.

9. از تبلیغات پولی استفاده کنید

بدست آوردن فالوورهای رسانه های اجتماعی برای کسب و کار شما سخت تر از آن است که فکر می کنید. مردم دوست دارند افراد دیگر و صفحات جالب را دنبال کنند و نه صفحات “تجاری” که سعی می کنند چیزی به آنها بفروشند.

بنابراین ، ساده ترین راه برای شما این است که صفحه کسب و کار خود را در معرض دید بسیاری از افراد قرار دهید و شانس خود را برای دنبال کنندگان جدید افزایش دهید ، استفاده از تبلیغات است.

فیس بوک دارای یک بستر تبلیغاتی برای مشاغل است که به شما امکان می دهد انواع مختلفی از کمپین ها را اجرا کرده و بر اساس فعالیت فیس بوک ، موقعیت مکانی ، دستگاه و اطلاعات جمعیت شناختی مخاطبان خاصی را هدف قرار دهید.

10. محتوای خوب و اصلی را منتشر کنید

بازاریابی دیجیتال در مورد محتوا است ، چه این متن باشد ، چه تصاویر ، ویدئوها یا صوت ، شما به محتوای خوب و اصلی برای وب سایت و صفحات رسانه های اجتماعی خود نیاز دارید. بدون برنامه بازاریابی محتوا مانند راه رفتن با چشم و گوش بسته است.

محتوای خوب برای کمپین بازاریابی دیجیتال چیست؟

محتوایی است که کاربران می خواهند بخوانند یا به این دلیل که قصد آنها را برآورده می کند یا به نظر آنها جالب است.
محتوایی است که منحصر به فرد ، دقیق و خوب تحقیق شده است.

11. ایجاد تقویم محتوا

رقابت بزرگی بر روی هر کاری که قصد انجام آنلاین آن را دارید وجود دارد بنابراین باید با انتشار مطالب بهتر و بیشتر از آنها ، آماده انجام بهتر از رقبا باشید.

این دقیقاً مقداری نیست (کیفیت هنوز مهمتر است) اما نقش مهمی ایفا می کند.

12. محتوای خود را تبلیغ کنید

انتشار محتوای خوب بسیار مهم است ، اما مهم این است که محتوای خود را تبلیغ کنید و آن را جلوی چشم افراد مناسب قرار دهید (اینها افرادی هستند که به احتمال زیاد به مشتریان احتمالی شما تبدیل می شوند و همچنین محتواهای شما را به اشتراک می گذارند). 

13. از بازاریابی ایمیلی استفاده کنید

ایمیل هنوز هم بهتر از سایر منابع تبدیل می شود – علی رغم تسلط بر شبکه های اجتماعی ، ایمیل هنوز از بسیاری از کانال های بازاریابی دیجیتال عملکرد بهتری دارد. یک لیست ایمیل هدفمند بیشتر از یک کمپین هدفمند رسانه های اجتماعی سود خواهد برد.

14. از ابتدا یک لیست ایمیل بسازید

اگر اکنون شروع به کار می کنید مطمئن شوید که لیست ایمیل بخشی از برنامه های شما است. به افراد انگیزه بدهید تا ایمیل های خود را به شما بدهند و مطمئن شوید که آنها را اسپم نمی کنید ، اما اطلاعات مفید را برای آنها ارسال می کنید.

15. مطمئن شوید که وب سایت شما برای موبایل مناسب است

اگرچه لازم نیست وب سایت خود را ریسپانسیو کنید ، اما یک وب سایت ریسپانسیو مزایای بیشتری نسبت به داشتن نسخه موبایل و رومیزی دارد. در واقع توسط Google به عنوان بهترین رویکرد برای وب سایت های تلفن همراه توصیه می شود و همچنین یک روند داغ در صنعت بازاریابی دیجیتال است.

اولین قدم این است که وب سایت خود را با استفاده از ابزار سازگار با تلفن همراه آزمایش کرده و هر گونه مشکل را برطرف کنید

16. برنامه های تلفن همراه را فراموش نکنید(شبکه های اجتماعی)

علاوه بر داشتن یک وب سایت سازگار با تلفن همراه ، فراموش نکنید که کاربران و مشتریان بالقوه شما در حال جستجو و بارگیری برنامه ها (مانند دیوانه) از Google Play ، Apple Store و Amazon هستند. اگر می خواهید در آن فروشگاه ها پیدا شوید ، باید برنامه های بومی خود را توسعه داده و ارسال کنید.

17. خرید فضای تبلیغاتی

در حالی که PPC ساده ترین و مو ثرترین راه برای دسترسی به مشتریان است ، گاهی اوقات بهتر است وب سایتی را پیدا کنید که ترافیک مورد نظر شما را داشته باشد و برای خرید فضای تبلیغاتی با آنها تماس بگیرید. به این ترتیب شما مرد وسط را دور نگه می دارید و این باعث خوشحالی شما و ناشر می شود.

18- کمپین های بازاریابی دیجیتال خود را بهبود بخشید

بازاریابی دیجیتال تاریخ شروع و پایان ندارد. تلاشهای شما باید مستمر باشد و فرصتها بی پایان است.

یک کمپین PPC یا رسانه های اجتماعی ممکن است تاریخ شروع و پایان داشته باشد اما تلاش های بازاریابی دیجیتال شما چنین نیست. فرصتهای تبلیغات آنلاین کسب و کار شما بی پایان است و 20 نکته بازاریابی دیجیتال فوق تنها خلاصه ای سریع از کارهایی است که می توانید در هر زمینه انجام دهید.

بهترین راه برای به دست آوردن تصویر کامل از نحوه استفاده کامل از بازاریابی دیجیتال ، ثبت نام در دوره بازاریابی دیجیتال است. دوره های خوب شما را گام به گام در مورد چگونگی استفاده از همه تکنیک ها و شیوه های بازاریابی آنلاین برای توسعه تجارت خود راهنمایی می کند.

چه چیز دیگری می توانید به لیست اضافه کنید؟ به نظر شما مهمترین نکات بازاریابی دیجیتال که یک مبتدی باید از آن مطلع باشد ، چیست؟

فرم طراحی وب سایت

فرم سفارش خدمات سئو

فرم سفارش خدمات اپلیکیشن

فرم ثبت سفارش