راهنمای وب سایت تجارت الکترونیکی – آناتومی یک فروشگاه آنلاین عالی – بخش اول

با آناتومی تجارت الکترونیکی در یک وب سایت آشنا شوید

قبلاً یک وب سایت تجارت الکترونیکی به نوعی سرگرم کننده بود ، اما آن روزها گذشته است. امروزه یک وب سایت به اندازه کارت ویزیت ضروری است. با رشد مداوم تجارت الکترونیکی ، مشاغل در سراسر جهان روشهای جدیدی برای برقراری ارتباط با مشتریان بسیار فراتر از امکانات تجارت سنتی آجر و ملات کشف کرده اند.

به نوبه خود ، مشتریان به راحتی خرید آنلاین و استفاده از اینترنت برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد مارک های مورد علاقه خود را دوست دارند.

وب سایت ها همان مواردی هستند که تجارت الکترونیکی را در اینترنت قرار می دهند.

آیا وب سایتها مانند هم هستند؟

با این حال ، همه وب سایت ها برابر نیستند. برخی از آنها صرفاً به وجهه شهرتی که برندشان در دنیای آفلاین ایجاد کرده استفاده و ناپایدار است. برخی دیگر سریع و یکپارچه هستند اما فاقد ویژگی های مورد نظر مشتریان هستند. و البته ، وب سایت هایی نیز وجود دارند که همه کارها را به درستی انجام می دهند:

این وب سایت ها برای مشتریان آسان و برای مشاغل سودآور هستند. این نوع وب سایتی است که می خواهید داشته باشید.

قبل از ورود به دنیای تجارت الکترونیکی بسیار رقابتی ، باید اهدافی را که وب سایت شما باید در آن قرار دهد در دسته سوم مورد نظر قرار دهید – و اولین بار باید آن را درست انجام دهید. هر دقیقه که کسب و کار شما با وب سایت فرومایه ای سپری می کند به اعتبار شما در بین مشتریان لطمه می زند.

این بدان معنا نیست که اگر وب سایت شما در حال حاضر مطابق با استاندارد نیست ، باید فقط تسلیم شوید. اما این بدان معناست که شما باید در اسرع وقت شروع به بازنگری مجدد آن کنید.

اگر تازه کار خود را شروع کرده اید ، یک مزیت دارید. شما می توانید از همان ابتدا بهترین وب سایت ممکن را برای کسب و کار خود بسازید و مجبور نشوید از ایجاد یک تأثیر بد در یک سایت قدیمی بهبود پیدا کنید.

در هر صورت وقت آن است که یاد بگیریم چه عواملی در طراحی وب موفق به وجود می آید

تا بتوانید یک فروشگاه آنلاین عالی ایجاد کنید.

چک لیست سه بخشی

هر وب سایت تجارت الکترونیکی باید سه چیز مختلف را به خوبی کامل کند: زیبایی شناسی ، عملکرد و تجربه کاربر. بسیاری از وب سایت ها فقط در یکی از این زمینه ها قدرتمند هستند. بعضی ها به خوبی از عهده دو تا از آنها برمی آیند. بهترین وب سایت هایی که مشتریانی دوباره و دوباره می آیند ، بر این سه مورد ضروری تسلط دارند.

این مقاله یکی یکی به تفصیل به آنها پرداخته و عوامل مهم و ویژگیهای تأثیرگذار بر هر یک را در بر می گیرد.

زیبایی شناسی

زیبایی شناسی به معنای تقدیر و درک زیبایی و خوش سلیقگی است. در طراحی وب ، این به معنی ایجاد وب سایتی است که تا آنجا که ممکن است جذابیت جهانی داشته باشد ، به جای ساختن یک سایت با توجه به تنظیمات شخصی طراح.

به طور خلاصه ، شما باید به این فکر کنید که مشتریانتان چه چیزی را دوست دارند. آنچه می خواهند و اینکه چگونه می خواهند از وب سایت شما استفاده کنند. نه آنچه شما شخصاً دوست دارید.

تشخیص اینکه چقدر سلیقه شخصی شما می تواند در شما تأثیر بگذارد ، چالش برانگیز است ، به خصوص اگر در حال ساخت یک فروشگاه تجارت الکترونیک بی نظیر هستید. آیا واقعاً رنگ مورد علاقه شما بهترین رنگ برای پس زمینه وب سایت شما است؟ خوشبختانه ، امروز داده های زیادی در مورد آنچه در طراحی وب کار می کند و چه چیزی مفید نیست ، در دسترس است.

بهترین رنگ ها (از جمله اشباع و کنتراست) ، قلم ها ، چیدمان ها ، تصاویر و همه موارد دیگر می توانند با شماره های واقعی پشتیبان تهیه شوند که نشان می دهد

کدام یک از طراحی های مشتریان را ترجیح می دهند.

مشتریان همیشه وقت و انرژی بیشتری را در وب سایتی که دوست دارند صرف خواهند کرد و این شامل همه نوع مشارکت از مطالعه تا خرید است.

بنابراین رعایت این دستورالعمل ها ارزش دارد.

طرح مناسب رنگ

طرح رنگ یکی از جنبه های ذهنی بیشتر طراحی وب است زیرا بهترین رنگها تا حدی به هویت برند شما بستگی دارد.

این ترفند ایجاد یک وب سایت جذاب از نظر بصری است که از رنگ به درستی استفاده می کند – باعث پرت شدن توجه بازدیدکنندگان یا خستگی چشم آنها نمی شود ، یا توجه آنها را به مکان نامناسب جلب نمی کند.

یا اطلاعات مهم شما را پنهان نمی کند – در حالی که هنوز با نام تجاری شما مطابقت دارد.

اگر هنوز به شکل ظاهری برند خود کاملاً متعهد نیستید ، هنگام طراحی آرم و سایر عناصر ، رنگ را در ذهن داشته باشید.

با این کار ایجاد یک وب جذاب و کارآمد که کاملاً با هویت برند شما مطابقت داشته باشد آسان می شود.

چگونه رنگ بندی مناسبی برای خود انتخاب کنیم

برای درک رنگ بندی مناسب برای وب سایت ها ، ابتدا باید رنگ را درک کنید. تئوری رنگ مجموعه ای از اصول است که مشخص می کند کدام رنگها با هم ترکیب می شوند و چرا ، نه به این دلیل که طراحان می گویند ، اما به دلیل دانش نحوه کارکرد رنگ ها و چگونگی درک چشم ما از آنها.

شما می توانید از تئوری رنگ استفاده کنید تا مشخص کنید کدام رنگ ها برای اهداف مختلف کنار هم زیبا به نظر می رسند و کدام یک از یکدیگر با هم برخورد می کنند و هرگز نباید در کنار هم قرار بگیرند.

ساده ترین مرجع برای تئوری رنگ ، چرخ رنگی است که رنگ های اصلی ، ثانویه و سوم را نشان می دهد.

چرخه رنگ

چرخ رنگ را در این تصویر می توانید ببینید
چرخ رنگ را در این تصویر می توانید ببینید

چرخ رنگ یک مرجع سریع است که می تواند به شما بگوید کدام یک از رنگها با هم مرتبط هستند. دو نوع رنگ مربوط وجود دارد:

  • رنگ های مشابه مانند زرد و زرد-سبز روی چرخ رنگ نزدیک به هم هستند.
  • رنگ های مکمل دقیقاً مخالف چرخ رنگ هستند ، مانند زرد و بنفش.

برای دستیابی به هماهنگی در طراحی می توان از هر دو رنگ مشابه و مکمل استفاده کرد. رنگ های مشابه اغلب با هم در یک شیب استفاده می شوند تا کمی به پس زمینه صفحه جان دهند یا جلوه ای سه بعدی جزئی روی دکمه ها بدهند.

رنگ های مکمل برای عناصر کوچکتر که می خواهید فضا را تقسیم کرده یا توجه را جلب کنید بسیار مناسب است ، اما استفاده از آنها کمی بیشتر دقت می کند تا اطمینان حاصل شود که خوب به نظر می رسند.

رنگ های بدون رابطه نزدیک (نه مشابه و نه مکمل) اغلب در کنار هم اصلاً خوب به نظر نمی رسند.

اشباع رنگ

ارزش و اشباع نیز مهم است. مقدار ، روشنایی یا تاریکی یک رنگ است و اشباع شدت آن است. این دو عامل همچنین در چگونگی عملکرد دو رنگ مختلف و همچنین سهولت در چشم تأثیر می گذارند.

اگر مقدار و میزان اشباع را تغییر دهید ،

می توانید هماهنگی رنگی ایجاد کنید حتی اگر از رنگ هایی استفاده کنید که در حالت روشنایی یا شدت معمول باشند ، با هم برخورد می کنند.

اشباع کم برای بیننده آرامش بیشتری دارد ، در حالی که رنگهای بسیار اشباع شده بیشتر با یکدیگر در صفحه “جنگ” می کنند و می توانند چشم ها را به سرعت خسته کنند.

بیایید به برخی از الگوهای وب سایت تجارت الکترونیکی نگاه کنیم

که از اصول تئوری رنگ برای ایجاد طرح های هماهنگ به روش های مختلف استفاده می کنند:

کایاکز از طیف بلوز همراه با لمس های کوچک زرد برای به نمایش گذاشتن نکات برجسته مهم استفاده می کند. سطح اشباع به این رنگها کمک می کند تا به خوبی با هم کار کنند. برچسب های فروش قرمز نیز به همین ترتیب تا حدودی اشباع شده اند تا از برخورد آنها جلوگیری کند.

Tickets Hub از نارنجی و آبی مکمل ، با ارزش و اشباع مشابه ، همراه با مقدار زیادی رنگ سفید برای ایجاد موضوعی هیجان انگیز استفاده می کند بدون اینکه از نظر بصری بیش از حد قدرت داشته باشد.

این منو با استفاده از مقدار کمی تیره رنگ آبی کاملاً مشخص می شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

می خواهید از تخفیف های ویژه ما با خبر شوید؟    بله خیر