راه اندازی فروش آنلاین و راهنمای شروع کسب و کار اینترنتی

راه اندازی فروش آنلاین و راهنمای شروع کسب و کار اینترنتی – این مقاله برای کسانی است که قصد راه اندازی یک سیستم تجارت الکترونیک برای کسب و کار خود دارند.

همانطور که می دانید ما به سرعت در سرازیری اینترنتی شدن در حرکت هستیم و راه بازگشت و میانبری هم نداریم.

تنها راه ماندن در مسیر و پذیرش شرایط موجود و همینطور به روز کردن شیوه های قدیمی با شیوه های فروش مدرن و جدید است. راه اندازی فروش آنلاین برای یک کسب و کار بستری را فراهم میکند تا در بازار بشدت رقابتی آینده فرصت بقا و رقابت داشته باشد. حال اگر این ورود دارای استراتژی و نقشه راه صحیح و عملی باشد که چه بهتر خواهد بود.

تفکر استراتژیک ابزاری را در اختیار شما قرار می دهد تا بتوانید یک تحلیل کامل استراتژیک انجام دهید. این برنامه در محدوده گزینه های استراتژیکی که در معرض آن قرار خواهید گرفت بی نظیر است:

حرکت عملکردی ، مدل های تجاری عمومی و چشم اندازهای نوآوری استراتژیک. همچنین شما می توانید ظرفیت و شکاف منابع را که باید بسته شوند شناسایی کنید.

از کجا شروع کنیم؟

برای تجارت آنلاین از کجا شروع کنیم؟ حتما این را از خودتان پرسیده باشید…

  • بیشتر یاد بگیرید و به روز باشید
  • استراتژیک فکر کنید
  • عادت کنید که استراتژیک فکر کنید.

هنگامی که قصد راه اندازی سیستم فروش اینترنتی را دارید، توجه به یک نکته اساسی مهم است: هر شغلی باید یک مشکلی را حل کند و یک راه حلی را داشته باشد تا ارائه دهد. اگر واقعا می خواهید یک کسب و کار اینترنتی موفق داشته باشید ، باید یک راه حل خوب برای حل مشکل مشتریانتان داشته باشید.

شروع یک کار آنلاین آسان نیست. تصمیمات مهم بسیاری برای اتخاذ شدن نیاز است. چه چیزی باید بفروشید؟ به چه کسی باید بفروشی؟ چگونه مشتری خواهید یافت؟

نحوه شروع یک تجارت آنلاین

1- پیش از هر کاری

هنگامی که به دنبال راه اندازی یک شرکت بصورت آنلاین هستید ، که بشدت این موضوع وسوسه کننده و ماجراجویانه می تواند باشد. باید پیش از هر چیز هویت خود و کسب و کارتان را مشخص کنید.

بنابراین ، اگر تمایل به ایجاد یک وب سایت دارید ، نام تجاری خود را انتخاب کنید و یک لوگو (راهنمای طراحی لوگو را حتما بخوانید) ایجاد کنید ، یک تجارت آنلاین موفق به یک استراتژی نیاز دارید. همچنین یک استراتژی ترسیم کنید.

برای ترسیم استراتژی مناسب کسب و کار خود می توانید از وب جنیوس مشاوره رایگان دریافت کنید.

2- مدل کسب و کار را انتخاب را انتخاب کنید.

در اینجا شش نوع کسب و کار آنلاین وجود دارد که باید در نظر بگیرید:

1-بازاریابی واسطه ای: محصولات و خدمات سایر مشاغل را به صورت آنلاین تبلیغ کنید و برای هر فروش که با این ایده درآمد منفعل انجام می دهید ، کمیسیون دریافت کنید.

2-فریلنسینگ: با استفاده از مهارتی که دارید از قبیل تبلیغات ، نوشتن ، طراحی یا برنامه نویسی ، خدماتی را به افراد و مشاغل دیگر ارائه دهید.

3-مربیگری و مشاوره: مربی یا مشاور شوید و تخصص ، مشاوره و راهنمایی خود را بفروشید. (البته اگر واقعا تخصصش را دارید😜)

4-محصولات اطلاعاتی: تخصص خود را در کتاب های الکترونیکی ، کاربرگ ها ، الگوها و دوره های آنلاین بسته بندی و فروش کنید.

5-نرم افزار به عنوان سرویس (SaaS): یک نرم افزار یا برنامه ایجاد کنید و از کاربران هزینه اشتراک مکرر دریافت کنید.

6-تجارت الکترونیکی: برای راه اندازی وب سایت و فروش آنلاین محصولات فیزیکی از خدماتی مانند ووکامرس و Shopify استفاده کنید.

3- بازارهدف خود را تعیین کنید

برای یک کسب و کار آنلاین

درک بازار هدف ضروریست. به عبارت دیگر ، شما به چه کسی خدمات می دهید؟

این مرحله کاملاً حیاتی است.

همانطور که یک بار بازاریاب مشهور به نام فیلیپ کوتلر گفت: “تنها یک استراتژی پیروزی وجود دارد. آن هم تعریف دقیق بازار هدف و هدایت یک پیشنهاد برتر به آن بازار هدف است.”

در مرحله اول: اطمینان حاصل کنید که شما بخشی از جامعه مخاطبان خود هستید.

در کنار آنها و با آنها فکر کنید : مشکلات ، خواسته ها و زبان مشتری را را درک خواهید کرد. در نتیجه ، فروش محصولات کمپینگ به صورت آنلاین بسیار آسان خواهد بود.

به علاوه ، بازاریابی شما موفقیت بیشتری خواهد داشت زیرا درک بهتری از نحوه برقراری ارتباط با سایر گروه مشتریان خواهید داشت.

 4: رقابت را تحلیل کنید

هر کسی که می خواهد یاد بگیرد یک کسب و کار آنلاین راه اندازی کند نباید در تحلیل رقبا جا بماند.

تجزیه و تحلیل رقبای شما به شما کمک می کند تا در لبه پرتلاش های کار خود باقی بمانید ، تاکتیک های موفق و روندهای جدید را شناسایی کنید و تغییرات در بازار را پیش بینی کنید. همچنین به تعریف پیام ، موقعیت و استراتژی کلی تجارت شما کمک می کند.

محصولی را که می فروشند بخرید
کالایی را در سبد خرید خود کنار بگذارید
برای خبرنامه آنها ثبت نام کنید
آنها را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید
در حین انجام این اقدامات ، اطمینان حاصل کنید که یافته های خود را با یادداشت های مربوط به هر یک از روش ها ثبت کنید. شما می خواهید در صورت نیاز بینش مربوطه را پیدا کنید.

نکته مثبت: انجام یک تجزیه و تحلیل SWOT را در نظر بگیرید تا همراه با یافته های تحقیق خود باشد. این یک طرح کلی است که به نقاط قوت و ضعف رقبا برای تعریف زمینه های پیشرفت کمک می کند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این تاکتیک ، راهنمای ما را ببینید ، “همه آنچه شما باید در مورد تجزیه و تحلیل SWOT بدانید”.

5- سازگار با قوانین بومی 

هر شغلی که شروع کنید باید با قوانین و مقررات منطقه شما مطابقت داشته باشد. بنابراین اطمینان حاصل کنید که هنگام شروع یک تجارت اینترنتی جدید ، الزامات قانونی تجارت آنلاین را می شناسید.

فقط برخی از جنبه های حقوقی که باید در نظر بگیرید عبارتند از:

1-ساختار تجارت:

برای هزینه ها از جمله مالیات حتما مشاوره بگیرید 

2-مجوزها 
بسته به اینکه چه نوع شغلی را شروع می کنید ، ممکن است برای فعالیت آن نیاز به مجوز داشته باشید. این بستگی به محل زندگی شما متفاوت است ، بنابراین برای اطلاعات بیشتر احتیاج به مشاوره دارید.

6: استراتژی تأمین منابع خود را انتخاب کنید

اگر به راه اندازی تجارت الکترونیکی آنلاین علاقه مند هستید ، باید منابع قابل اعتمادبرای موجودی کالا پیدا کنید.

تولیدکنندگان محصولات را در وب سایت ها جستجو کنید

عمده فروشان محصول را در شهرتان یا شهرهای مجاور پیدا کنید 

یافتن شرکای ارزشمندی که می توانید برای تحقق سفارش روی آنها حساب کنید ، یک لیست از بهترین تأمین کنندگان خدمات حمل و نقل را بررسی کنید.

7: روش های پرداخت خود را تنظیم کنید

اکنون زمان تصمیم گیری است که چگونه کسب و کار شما پرداخت ها را می پذیرد و شما به عنوان صاحب کسب و کار چگونه پرداخت ها را دریافت خواهید کرد.

صرف نظر از روش پرداخت ، باید بتوانید برنامه پرداخت خود را تنظیم کنید. شما می توانید روزانه ، هفتگی یا ماهانه پول خود را دریافت کنید – این بستگی به موارد دلخواه شما در مورد پول نقد دارد.

8: بستر فروش خود را بسازید

هنگامی که ایده تجاری خود را شناسایی کردید  وقت آن است که سیستم عامل فروش خود را بسازید.

وب سایتی بسازید و سپس محصولات خود را برای فروش انتخاب کنید.

در این مرحله ، تجارت شما هنوز در حوزه تئوری است. بنابراین سعی کنید برای ساخت یک وب سایت عالی ، پول ، زمان و انرژی زیادی سرمایه گذاری نکنید.

در عوض ، ایده کسب و کار خود را آزمایش کنید و مطمئن شوید که قبل از سرمایه گذاری آن کار می کند.

اریک ریس ، نویسنده The Lean Startup ، گفت: “ما باید مشتری های خود را یاد بگیریم

تا بدانیم واقعاً چه می خواهند ، نه آنچه آنها می گویند آنها می خواهند یا آنچه ما فکر می کنیم آنها باید بخواهند. “

9: یک روش بازاریابی را انتخاب کنید

هنگامی که آماده شروع تبلیغات کسب و کار آنلاین خود هستید ، باید یک روش بازاریابی را انتخاب کنید.

بسیاری از روش های مختلف بازاریابی آنلاین وجود دارد. با این حال ، وقتی نوبت به یادگیری نحوه راه اندازی یک تجارت آنلاین می رسد ، برخی بهتر از دیگران هستند.

در اینجا چهار روش بازاریابی آنلاین وجود دارد که می توانید از آنها برای فروش سریع زمین استفاده کنید:

بازاریابی شبکه های اجتماعی: از رسانه های اجتماعی برای ایجاد و به اشتراک گذاری محتوا ، تعامل با مخاطبان هدف خود و هدایت بازدید به وب سایت خود برای فروش زمین استفاده کنید.
دسترسی مستقیم: با مراجعه به افراد شرکت ها ، خدمات خود را ارائه دهید.
تبلیغات پولی: برای افزایش آگاهی از برند و افزایش فروش ، در سیستم عامل هایی مانند Facebook ، Instagram ، Google و YouTube تبلیغ کنید.
بازاریابی تأثیرگذار: برای تأثیر مستقیم محصولات خود به دنباله های موجود ، با اینفلوئنسرها همکاری کنید.

خلاصه: چگونه یک کسب و کار آنلاین راه اندازی کنیم؟

نمی دانید چگونه در سال 1400 یک تجارت آنلاین راه اندازی کنید؟

1-قبل از شروع به کار کردن ، یک استراتژی تجاری خوب ایجاد کنید.
2-یک مدل کسب و کار آنلاین متناسب با مهارت ها ، علایق و ترجیحات خود انتخاب کنید.
3-بازار هدف خود را شناسایی کنید – و مطمئن شوید که شما بخشی از آن هستید.
4-مشکلی را که مخاطب هدف شما دارد شناسایی کنید و راهی برای حل آن پیدا کنید.
5-رقبا را مطالعه کنید تا فرصت های پیشرفت را شناسایی کنید.
6-الزامات قانونی ، از جمله گرفتن پروانه کسب را برآورده کنید.
7-استراتژی تأمین منابع را انتخاب کنید که تحقق سفارش شما را ساده کند.
8-درگاه پرداخت و پرداخت ها را برای جمع آوری و دریافت پرداخت ها تنظیم کنید.
9-برای آزمایش ایده کسب و کار خود ، یک بستر اصلی فروش ایجاد کنید.
10-یک روش بازاریابی انتخاب کنید و تبلیغات تجاری خود را شروع کنید.
سرانجام ، یادگیری نحوه شروع موفقیت آمیز یک کسب و کار آنلاین ممکن است مدتی طول بکشد. بنابراین اگر اولین تجارت آنلاین شما بلافاصله شروع به کار نکرد نگران نباشید. بسیاری از موفق ترین کارآفرینان قبل از رسیدن به موفقیت چندین بار شکست خوردند.

راه اندازی فروش آنلاین و راهنمای شروع کسب و کار اینترنتی

راه اندازی فروش آنلاین و راهنمای شروع کسب و کار اینترنتی

راه اندازی فروش آنلاین و راهنمای شروع کسب و کار اینترنتی

راه اندازی فروش آنلاین و راهنمای شروع کسب و کار اینترنتی

راه اندازی فروش آنلاین و راهنمای شروع کسب و کار اینترنتی

راه اندازی فروش آنلاین و راهنمای شروع کسب و کار اینترنتی

راه اندازی فروش آنلاین و راهنمای شروع کسب و کار اینترنتی

راه اندازی فروش آنلاین و راهنمای شروع کسب و کار اینترنتی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

می خواهید از تخفیف های ویژه ما با خبر شوید؟    بله خیر