چگونه می توان از روانشناسی رنگ در طراحی وب سایت خود بهره مند شد

تاثیر رنگ درطراحی  سایت

حتی بدون تحقیق در مورد روانشناسی رنگ helpscout  ، شما احتمالاً قبلاً می دانید که برخی از رنگها می توانند. احساسات و معانی مختلفی ایجاد کنند.

رنگ های موردعلاقه شما اغلب عامل اصلی در تزئین خانه ، لباس هایی که می پوشید ، اتومبیلی که رانندگی می کنید. و حتی غذایی که بیشتر به آن جذب می شوید.

انتخاب رنگ در مارک تجاری ، بازاریابی و طراحی وب نیز قابل توجه است. در حقیقت ، رنگ می تواند تا 85٪ دلیل تصمیم مردم برای خرید از یک شرکت باشد. رنگ می تواند. اعتماد برند را ایجاد یا از بین ببرد ، وفاداری مشتری را افزایش یا از بین ببرد و 90٪ نظر مشتری راجع به مارک تجاری را تشکیل دهد. … همه اینها فقط در عرض 90 ثانیه است.

بنابراین هنگامی که تصمیم گرفتید اولین وب سایت خود را به کار خود بیاندازید. یا یک وب سایت قدیمی را دوباره طراحی کنید ، جای تعجب نیست. که طراح وب شما به سرعت در مورد تنظیمات شما در مورد رنگ وب سایت سوال کند.

مرحله 1: معانی مرتبط با هر رنگ را در نظر بگیرید.

تا حدی ممکن است شما معانی مرتبط با رنگ های رایج را درک کنید. ممکن است هنگامی که نیاز به آرامش دارید رنگ آبی به سمت شما کشیده شود ، در حالی که ممکن است چیزی در مورد رنگ نارنجی برای اسناد رسمی کسب و کار مناسب به نظر نرسد.

برخی از این خصوصیات می توانند .دلیل محبوبیت بیشتر رنگها در صنایع خاص باشند. به عنوان مثال ، آبی رنگی است. که اغلب بانک ها از آن استفاده می کنند ، در حالی که رنگ قرمز برای مارک های دارای خدمات همسریابی بسیار توصیه می شود. در همین حال ، مشتری که برای خواندن مقالاتی در مورد آرامش و تنفس عمیق به یک وب سایت زرد روشن مراجعه می کند ، ممکن است احساس کند که چیزی درست نیست – حتی اگر نتواند دلیل آن را توضیح دهد.

آبی

رنگ آبی به طور طبیعی اشتها را سرکوب می کند ، بنابراین ممکن است استفاده از آن در یک وب سایت مبتنی بر غذا برای بازدیدکنندگان مضر باشد. بسیاری از مردم گمان می كنند .كه دلیل این امر این است كه غذاهای روزمره زیادی آبی نیستند. اما در خارج از دنیای غذا ، رنگ آبی یکی از محبوب ترین رنگ ها در زنان و مردان است. از آنجا که بسیاری از افراد به طور طبیعی به سمت آن گرایش پیدا می کنند ، مشاغل معمولاً وقتی می خواهند اطمینان دهند. یا اعتماد را جلب کنند این رنگ را انتخاب می کنند.

زرد

رنگ زرد سرگرم کننده و بازیگوش است ، اما باید به یاد داشته باشید که برای علائم هشدار دهنده نیز استفاده می شود. این یک رنگ پرانرژی است که احساسات را افزایش می دهد ، و باعث ایجاد هیجان در بازدید کنندگان وب سایت شما می شود که در دوزهای کم استفاده شود اما به سرعت در مقادیر بیشتری ساینده و طاقت فرسا می شود. به عنوان یک رنگ لهجه ، زرد می تواند راه حل مناسبی برای جلب توجه به یک دعوت خاص به عمل باشد.

سبز

سبز چنان ارتباطات شدیدی با طبیعت و سازگار با محیط زیست دارد. که رنگ به تنهایی می تواند. پیام اخلاقی بودن یک شرکت را ارسال کند. همچنین ، سبز از آنجا که هم کیفیت آرامش بخش آبی و هم اثرات انرژی زرد را به همراه دارد ، محبوبیت بیشتری پیدا می کند. سایر انجمن های متداول شامل پول و رشد ، این امر را به عنوان انتخابی فزاینده در میان صنایع مختلف در اختیار دارند.

نارنجی

کار با رنگ نارنجی مشکل است. اگرچه در بین کودکان مورد علاقه است ، اما بیشتر بزرگسالان یا آن را دوست دارند یا از آن متنفرند. بنابراین گنجاندن آن در وب سایت شما که هدف آن خریداران بزرگسال است باید به صورت استراتژیک انجام شود. نارنجی به شدت با انرژی ، هیجان ، اشتیاق و گرما ارتباط دارد ، بنابراین برای مشاغل خاص ، این رنگ می تواند نقش مهمی در ایجاد شخصیت برند شما و وادار کردن بازدیدکنندگان سایت به اقدام داشته باشد.

سفید

اگر تا به حال واژه “فضای سفید” را شنیده اید ، ممکن است ایده ای از اهمیت رنگ سفید در طراحی وب داشته باشید. رنگ سفید احساس آزادی را منتقل می کند ، که به بازدیدکنندگان سایت شما اجازه می دهد تا اتاق تنفس بصری مورد نیاز برای جذب اطلاعات ارائه شده را داشته باشد.

اما رنگ سفید نیز دارای یک اشکال بسیار مهم است: هنگامی که رنگ سفید واقعی (#ffffff) با رنگ مشکی واقعی (#000000) ترکیب شود ، می تواند برای چشم ها مشکل باشد و به عنوان سرد ، تند و یا ناخوشایند دیده شود. یک راه حل متفکرانه استفاده از رنگ سفید مانند عاج است که مزایای مشابهی با رنگ سفید دارد اما لحن کمی گرمتر و آرامش بخش تر دارد.

سیاه

مشکی مطمئناً یکی از رایج ترین رنگ ها است ، اما مراقب آن باشید ، زیرا دارای ارتباطات متناقض بسیاری است. به عنوان مثال ، تند است ، اما همچنین شرکتی است. رسمی ، بلکه سنتی. هنگامی که از رنگ اندک استفاده می شود ، رنگ مشکی می تواند جلوه ای پایه ایجاد کند ، اما در صورت استفاده بیش از حد به راحتی می تواند بر کل طرح شما تسلط داشته باشد.

خبر خوب این است که هر دو رنگ سیاه و سفید تنهای زیادی دارند ، بنابراین استفاده از سایه های تیره تر و رنگهای روشن تر می تواند مزایای یکسانی را با معایب کمتر ارائه دهد.

قرمز

قرمز احساسات قوی را برمی انگیزد ، شاید به این دلیل که یکی از بارزترین رنگها در طیف است. رنگ قرمز معمولاً با عشق ، اشتیاق و نمایش همراه است ، اما همچنین می تواند نشان دهنده قدرت ، پرخاشگری یا حتی عصبانیت باشد. به همین ترتیب ، در دوزهای کم توصیه می شود.

از آنجا که این برنامه به شدت عمل را تبلیغ می کند ، بسیاری از طراحان وب استدلال می کنند که این بهترین گزینه برای دکمه ها و سایر فراخوان ها برای اقدام است. تحقیقات لزوماً از این ادعا پشتیبانی نمی کند ، بنابراین احساس نکنید که تنها گزینه شماست – ما در یک پست قبلی در وبلاگ عمیقاً درباره روش خود برای دعوت به عمل دعوت کردیم.

بنفش

بنفش نیز مانند نارنجی می تواند قطبی باشد – احتمالاً مشتریان زن را به خود جذب می کند اما بلافاصله مشتریان مرد را دفع می کند. بنفش قدرت قرمز را با ثبات رنگ آبی ترکیب می کند ، که به احساس تجمل سلطنتی آن کمک می کند. بنفش همچنین می تواند رمز و راز ، خلاقیت یا خرد را نشان دهد. مطمئناً برای همه صنایع توصیه نمی شود ، اما برای تعداد معدودی انتخاب می تواند انتخاب مناسبی باشد.

رنگ صورتی

رنگ صورتی ارتباط قوی با جنسیت دارد و اغلب برای نماد زنانگی و نرمی مورد استفاده قرار می گیرد. در رنگهای روشن تر ، مانند یک گل ظریف و شکننده به نظر می رسد ، در حالی که در سایه های شدیدتر ، می تواند سرخوشی یا تند به نظر برسد. مانند قرمز ، صورتی نشان دهنده عشق است ، اما این نوع عشق ملایم تر و صمیمی تر از اشتیاق سوزاننده ای است که با رنگ قرمز در نظر می گیریم. این نرمی به خوبی برای محصولات کودک و همچنین شیرینی پزی مناسب است.

رنگ قهوه ایی

قهوه ای کمترین رنگ برای طراحی وب است. زن و مرد هر دو از آن خوشتان نمی آید و به سختی می توان آن را با رنگ های دیگر جفت کرد. دلالت های مثبت آن قابلیت اطمینان و استحکام است ، اما برای جلوگیری از تیره و تاریک به نظر می رسد.

یک جایگزین مدرن برای صورتی و قهوه ای که در چند سال گذشته به طور فزاینده ای محبوب شده است رژگونه است ، تن بسیار خاصی از صورتی برهنه که به رنگ بژ در می آید. مشاغل مورد توجه زنان ، به ویژه زنان 20 تا 30 ساله ، اغلب از رژگونه به جای برنزه یا بژ به عنوان ماده خنثی با زیر و بم زنانه استفاده می کنند.

مرحله 2: در نظر بگیرید که کدام رنگها برای کار و حرفه شما مناسب است

اگرچه هدف کسب و کار شما به طور کامل با رقابت شما سازگار نیست ، اما رنگهای خاصی وجود دارد که فقط با صنایع خاصی به خوبی کار می کنند (و سایر رنگهایی که می توانند کاربران شما را فراری دهند).

رنگهای متداول در صنایع شامل:

آبی: پزشکی ، علوم ، آب و برق ، دولت ، مراقبت های بهداشتی ، استخدام ، حقوقی ، فناوری اطلاعات ، دندانپزشکی ، شرکتی

روانشناسی رنگها

سبز: پزشکی ، علم ، دولت ، استخدام ، تجارت اکولوژیکی ، گردشگری ، منابع انسانی ، امور مالی

روانشناسی رنگها

سیاه: ساخت و ساز ، شرکت ، نفت ، امور مالی ، مد ، تولید ، لوازم آرایشی ، معدن ، بازاریابی ، تجار

خاکستری: خودرو ، روزنامه نگاری ، لباس ورزشی ، فناوری

روانشناسی رنگها

قرمز: مد ، آرایش ، غذا ، دوستیابی ، بازی های ویدئویی ، خرده فروشی ، خودرو ، سخت افزار ، پخش ویدئو

روانشناسی رنگها

نارنجی: نوشیدنی ، خرده فروشی ، تناسب اندام

روانشناسی رنگها

زرد: خودرو ، خرده فروشی ، غذا ، فناوری ، ساخت و ساز

روانشناسی رنگها

صورتی: پزشکی (اطفال ، OB / GYN) ، مواد غذایی ، لوازم آرایشی ، خرده فروشی

روانشناسی رنگها

اگرچه هنگام انتخاب رنگ برای وب سایت خود ، این روندها نباید شما را محدود کنند ، اما به یک دلیل ، این روندها هستند. این احتمال وجود دارد که پیام کلی شرکت شما تقریباً شبیه پیام نزدیکترین رقابت شما باشد ، بنابراین انتخاب رنگی که منحنی کامل برای صنعت شما باشد ، می تواند صدمه ای بیندازد .(با ارسال پیام اشتباه به مشتریان) بیش از کمک (با برجسته ساختن نام تجاری شما از رقبای شما).

اما گاهی دور شدن از استاندارد صنعت نتیجه خوبی می دهد. Thinx ، یک شرکت تولید کننده لباس  زنانه به جای استفاده از فوشیاهای داغ و سرخابی  معمول در اکثر مارک های مراقبت زنانه ، رنگ رژگونه را برای وب سایت خود انتخاب کرد.

این به این دلیل است که مخاطبان Thinx فقط زنان نیستند ، صرف نظر از هویت جنسیتی  هستند. و در حالی که رژگونه از نظر فنی هنوز در خانواده صورتی ها قرار دارد ، رنگی گرم و خنثی است که بی طرفی جنسیت محصول Thinx را تکرار می کند و به بازدیدکنندگان سایت می گوید که آنها در آنجا تعلق دارند ، حتی اگر آنها را زنان معرفی نکنند. و از آنجا که رنگ آن قهوه ای است ، با ظرافت به آنها یادآوری می کند که این محصولات همچنین از زمین آگاه هستند.

صورتی واقعی تر و شیرین تر مطابق با استانداردهای صنعت است اما می تواند بخش عمده ای از مخاطبان بالقوه Thinx را از خود دور کند. با دقت در مورد آنچه شرکت شما را از سایر افراد صنعت شما متمایز می کند ، فکر کنید و در نظر بگیرید که چگونه می توانید از رنگ برای انتقال این رویکرد منحصر به فرد استفاده کنید.

فرم طراحی وب سایت

فرم سفارش خدمات سئو

فرم سفارش خدمات اپلیکیشن

فرم ثبت سفارش