مزرعه محتوا چیست؟ – مزارع محتوا خوب یا بد؟

اصطلاح مزرعه محتوا یک برچسب محبوب در صنعت محتوا است. اما اصطلاحی نسبتاً جدید است و تنها در پنج سال گذشته به عنوان بخشی از ادبیات اینترنت ظاهر شده است.

بسیاری از کارشناسان به مقاله ای در ReadWriteWeb به عنوان اولین باری که این اصطلاح استفاده می شود اشاره می کنند ، اما مشخص نیست چه کسی این عبارت را ابداع کرده است.

مزرعه محتوا به چه چیزی گفته می شود؟

به طور کلی ، “مزرعه محتوا” برای توصیف یک وب سایت یا شبکه ای از سایتها استفاده می شود که مقادیر زیادی محتوای ارزان قیمت و اغلب با کیفیت پایین را که به طور خاص برای ایجاد ترافیک موتور جستجو طراحی شده است – و بنابراین درآمد تبلیغاتی دارد – منتشر می کند.

این کار اغلب با استفاده از بسیاری از نویسندگان مستقل و استفاده زیاد از کلمات کلیدی که برای موتورهای جستجو پر مخاطب هستند طراحی شده اند انجام می شود.

مزرعه محتوا به دنبال چیست؟

  • به دنبال این است که جستجوهای محبوب در یک گروه خاص چیست (اخبار ، عناوین راهنما)
  • محتوا را به طور خاص متناسب با آن جستجوها تولید می کند
  • معمولاً زمان و یا هزینه بسیار کمی ، حتی شاید در کمترین زمان ممکن ، برای تولید این محتوا وقت صرف می شود

مزارع محتوا عمده چه کسانی هستند؟

Demand Media Inc ، – صاحب eHow.com – شاید انتقاد پذیرترین و شناخته شده ترین شرکتی باشد که دارای برچسب مزرعه محتوا است. سایر سایت های معروف مزارع محتوایی نیز شامل: AssociatedContent.com ، Ask.com ، Examiner.com ، Suite101.com ، EZineArticles.com ، Buzzle.com و Mahalo.com هستند. با این حال ، سایت های زیادی وجود دارند که حداقل مقداری “کشاورزی” محتوا انجام می دهند!!!

انتقادهای بسیاری متوجه وب سایت های مزارع محتواست.

بخشی از دلیل انتقادات بجا از این سایتها این است که آنها حداقل از نظر میزان بازدید ، به طرز چشمگیری موفق می شوند.

طبق گزارش وب سایت comScore ، در آگوست 2011 ، Ask Network و Demand Media ، Inc. هر دو در بیست وب سایت پر فروش ترین وب ایالات متحده قرار گرفتند.

از دیگر شرکتهای دارای 50 دارایی برتر وب که دارای مزرعه محتوایی در سازمان خود هستند می توان به یاهو ، AOL و Answers.com اشاره کرد. و این میزان بازدید با توجه به کیفیت پایین محتوا و بعضا محتوای بی ارزشیست که ایجاد می کنند.

و این حق وب سایت هایی را که به صورت ارگانیک محتوای با کیفیت و مفید ارائه می دهند به چالش می کشد.

آیا مزرعه محتوا بد است؟

مزرعه محتوا - خوب یا بد
اگر کمی انسانی به ای مساله نگاه کنیم ایجاد مزارع محتوا عملی ناپسند است.

به خودی خود ، ایجاد محتوا به طور خاص برای تقویت شبکه محتوای وب و ایجاد ترافیک بد نیست. و این بخشی از نشر دیجیتال است. ایجاد محتوای دیجیتالی که به سوالات خاص موتور جستجو پاسخ می دهد ، هدف بدی نیست. به هر حال ، گرفتن پاسخ به یک سوال هدف جستجو است.

با این حال ، در مورد مزارع محتوا دو ایراد عمده وجود دارد. اولاً ، هزینه ای که به نویسندگان مستقل در مزارع محتوا ارائه می شود ، در بیشتر موارد ، بسیار کم است.

در حقیقت آنقدر پایین که شایستگی ها و انگیزه های نویسندگان واقعی و با کیفیت اغلب زیر سوال می رود.

مسئله دوم مربوط به کیفیت و عمق محتوای موجود در این سایت ها است. که صرفت هدف آنها جذب کلیک در موتورهای جستجو است. نویسندگان در این مزارع مقالات زیادی را جمع آوری می کنند و کیفیت مطالب اغلب درجه دوم است. اتهامات مربوط به سرقت ادبی و اطلاعات غلط و شایعه سازی که جای خودش را دارد.

سرنوشت مزارع محتوا چه می شود؟

در فوریه 2011 ، گوگل از بروزرسانی الگوریتم های جستجوی خود خبر داد. این نام که به طور رسمی “بروزرسانی پاندا” نامیده می شود ، اغلب “به روزرسانی کشاورز” نامیده می شود. هدف از این کار جلوگیری از تسلط محتوای کم عمق و کم کیفیت در بالای نتایج جستجو بود.

الگوریتم پاندا - مزرعه محتوا
الگوریتم پاندا برای جلوگیری از سلطه مزارع عظیم محتوا در نتایج جستجو ایجاد شد

پس از این به روز رسانی در پاسخ به گوگل ، در ژوئن 2011 ، Demand Media با اشاره به پیگیری محتوای با کیفیت بالاتر ، اعلام کرد که قصد دارد از نویسندگان بیشتری برای تولید محتوا استفاده کند.

در کنار هم سایت های ، Patch.com ، AOL اعلام کردند قصد دارند 8000 وبلاگ نویس بدون حقوق را برای پر کردن سایت خود استخدام کند.

در بسیاری از موارد ، به نظر می رسد روند “مزرعه محتوا” بیشتر به سمت جوامعی مانند Examiner.com در حال حرکت است.

که به نویسندگان اجازه می دهد تا در زمینه های تخصصی خاص محتوا ایجاد کنند و حتی در برخی موارد ، از این پلت فرم برای موفقیت بیشتر می توانند بهره ببرند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

می خواهید از تخفیف های ویژه ما با خبر شوید؟    بله خیر